Säljsupportadministratör till marint bolag!

Säljsupportadministratör till marint bolag!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på resan att främja en hälsosam planet för våra framtida generationer? Vi söker nu en säljsupportadministratör som ska stärka vår kunds sälj- och marknadsteam. Ta chansen att söka en varierad roll i en global organisation som varje dag arbetar för att göra skillnad - ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu söker Academic Work en säljsupportadministratör till vår kund som är en global aktör inom den marina sektorn. Organisationen som du kommer att arbeta i består av mer än 200 kollegor i fyra länder över hela världen, med kontor belägna i Sverige, Norge, Polen och Kina. Vår kund erbjuder dig att vara en del av ett marknadsledande innovativt bolag inom det marina. Bolaget är i en expansiv fas och söker därför nya medarbetare som kommer arbeta med försäljningsadministration i nära samarbete med försäljningschefer mot företagets globala kunder. Med fokus på att skapa en mer hållbar miljö erbjuds du nu chansen att arbeta på ett öppet och inspirerande kontor med goda personliga och professionella utvecklingsmöjligheter.

Som säljsupportadministratör arbetar du i huvudsak med att stötta upp försäljningscheferna i relevanta delar kopplat till säljaktiviteter och förberedande samt efterföljande administration.

Du erbjuds


* En möjlighet att vara en del av ett marknadsledande innovativt globalt företag
* Stor potential för personlig och professionell utveckling
* Dedikerad konsultchef


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer omvårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:


* Hjälpa till att förbereda säljofferter och kontraktsförslag till kunder i samråd med försäljningschefer och relevanta avdelningar i organisationen
* Förbereda material och stödja Säljchefer i avtalsförhandlingar med (potentiella) kunder
* Delta i kundmöten, uppföljning och andra relevanta stödjande aktiviteter
* Delta i relevanta mässor, konferenser etc., i linje med marknadsföringsplaner och strategier
* Identifiera och föreslå förbättringar inom området Försäljning & Marknad samt delta i genomförandet av nödvändiga förändringar och förbättringar
* Hantera och slutföra erforderliga administrativa uppgifter efter undertecknande av kundkontrakt, exempelvis nykundsregistrering och insamling av konktraktsinformation


VI SÖKER DIG SOM

Övrig information


* Har en kandidatexamen inom relevant område, exempelvis administration eller teknik alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
* Har minst två års arbetslivserfarenhet av liknande karaktär
* Besitter goda kunskaper i Officepaketet och affärssystemvana
* Har obehindrade kunskaper i svenska såväl som engelska då båda språk används i det dagliga arbetet


Det är meriterande om:


* Du har tidigare erfarenhet från logistikbranschen, den marina industrin eller tekniskt sälj
* Har goda kunskaper i SAP
* Besitter goda språkkunskaper i annat språk än svenska och engelska


I den här rekryteringsprocessen kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper.

Som person besitter du följande kompetenser:


* Strukturerad
* Flexibel
* Samarbetsförmåga


Du har en god social kompetens och stark samarbetsförmåga. Du är strukturerad, detaljorienterad och har stor förmåga att arbeta självständigt och driva ditt eget arbete framåt. För att trivas i denna roll föredrar du att arbeta i en fartfylld internationell miljö och med att hantera flertalet arbetsuppgifter parallellt.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2022
  • Ansök senast: 27 maj 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


10 januari 2025

10 januari 2025

Informationsadministratör

Informationsadministratör

10 januari 2025