OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en medarbetare till vår back office-funktion i Borlänge med huvudsaklig uppgift att stötta vårt säljteam och vår säljadministration. Du är till stor del ansvarig för att vår orderprocess fungerar smidigt, ansvarar för intern orderläggning mot fabrik samt planering och administration i försäljningsledet. Med din uppfattningsförmåga ser du kontinuerligt förbättringspotential i våra processer och utvecklar dem tillsammans med dina kollegor. I denna roll krävs att du representerar kundintressen och hittar kreativa lösningar för kundernas problem. Du har ett självständigt och strukturerat arbetssätt, men samtidigt krävs det stor vilja att samarbeta både med det egna teamet samt andra avdelningar inom företaget så som våra fabriker och ekonomiavdelningen. Du är affärsmässig, kommunikativ, social och strukturerad med god förmåga att skapa och utveckla våra affärsrelationer.
Tjänsten är ett vikariat på minst 12 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Planerad start 1 september 2024. Rekrytering sker löpande.
Du rapporterar till försäljningschefen.
Kvalifikationer
God social kompetens och en stark samarbetsvilja.
Organiserad och strukturerad.
Mål fokuserad, drivande och initiativtagande.
Goda kunskaper i Engelska i tal och skrift.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet – speciellt i Excel.
Lätt för att lära dig nya datorprogram och applikationer.
Tidigare erfarenhet av försäljning och/eller administration är meriterande.
Tidigare erfarenhet av SAP eller andra affärssystem är meriterande.
Tidigare erfarenhet av Microsoft Dynamics eller andra CRM-system är meriterande.
Vad vi erbjuder
En utmanande, mångsidig och internationellt orienterad position med hög grad av frihet och möjligheter att lära och utvecklas i rollen.
En god arbetsmiljö, konkurrenskraftig lön och förmåner.
Ett bra team i ett stabilt företag.
Goda utvecklingsmöjligheter.