OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sveba Dahlen AB utvecklar , marknadsför och tillverkar ugnar för i första hand bagerier, butiker, konditorier och pizzerior.Företaget har i Fristad 120 anställda, omsätter ca 240 MSEK och är verksamma på en internationell tillväxtmarknad med en exportandel på 75%.Sveba-Dahlen ingår i Sveba-Dahlen Group koncernen med en omsättning på ca 580MESK i huvudsak vid verksamheterna i Fristad, Glimåkra & Köpenhamn.
Vi söker två medarbetare till vår säljsupport/logistikavdelning med placering i Fristad utanför Borås.Den ena tjänsten är inriktad mot orderadministration och den andra mot logistik.Båda tjänsterna har mycket kundkontakter och kräver en utåtriktad positiv profil.Båda tjänsterna är heltid, den ena tillsvidare och den andra ett vikariat på ca 1 år.
I arbetsuppgifterna för orderadministration ingår förutom kundorderhantering bl a prognoser, färdigvarulager, enklare offerter samt att genomföra aktiviteter i samband med försäljning och kundbesök.Vid orderhantering använder vi oss av konfigurator i affärssystemet IFS Applications.
I arbetet med logistik ingår för utom att hantera våra utleveranser till våra kunder även leveransbevakning internt och externt.
Lämplig bakgrund är:
-Kännedom om orderadministration och kundservice
-Kunskap om leverans/betalningsvillkor
-Goda språkkunskaper i engelska, övriga språkkunskaper är meriterande
-Goda IT-kunskaper