SÄLJSUPPORT/SÄLJKOORDINATOR

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Som Säljsupport har du en bred och varierad roll där du arbetar med löpande administration och support för säljteamet som idag består av tre personer. Det är ett omväxlande arbete där du kommer stötta säljarna med bland annat uppdateringar i CRM-systemet, uppdatera kundlistor, administrera kundutskick samt skapa listor för utskick. Utöver detta kommer du även avlasta säljarna administrativt i vad de kan tänkas behöva hjälp med. I rollen finns det möjlighet till utveckling och utökade ansvarsområden inom till exempel eget kundansvar, interaktion på sociala medier eller support via telefon och chatt.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Företagspresentation
Kunden jobbar med online testlösningar för rekrytering och medarbetarutveckling och har ca 1000 aktiva kunder idag. De har haft en otrolig expansion de sista åren och behöver nu en person som kan avlasta och hjälpa säljarna administrativt.
Vår kund består idag av 12 medarbetare där det finns en utpräglat entreprenöratmosfär - där de förväntar sig att man tar eget initiativ, är proaktiv och inte rädd för att komma med idéer. De är mycket framgångsrika i sin bransch och en av anledningarna till detta är att de är en platt organisation där allas röster hörs och det finns utrymme att vara med och påverka. Deras målsättning är att vara ett intensivt team som strävar efter att lösa uppgifterna så effektivt och intelligent som möjligt.


Kvalifikationer
- Du har sen tidigare erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter, gärna i en roll som säljsupport.
- Du är en van användare av Office-paketet, framför allt Word och Excel.
- Du har erfarenhet av att arbeta i CRM-system och har en bra systemförståelse.
- Du pratar och skriver svenska flytande.
- Meriterande om du har tidigare erfarenhet inom kundservice och försäljning.
- Meriterande om du är bra på engelska.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som Säljsupport så motiveras du av att driva ditt eget arbete framåt, du är proaktiv och du har lätt för att ta egna initiativ. Du arbetar strukturerat och trivs i en entreprenöriell miljö. Som person är du ordningsam, serviceinriktad och tycker det är givande att vara spindeln i nätet i ett lite team. Du har en stark administrativ ådra samt är en servicemänniska ut i fingertopparna. Vidare är du flexibel och kan samtidigt behålla en överblick och struktur. För dig är det ingen match att prioritera samt hantera flera parallella arbetsuppgifter. Din goda sociala kompetens, positiva inställning och din förmåga att sprida glädje kommer att vara mycket uppskattat hos företaget.

Vad vår kund kan erbjuda
Efter pandemin har kunden ställt om och arbetar majoriteten av tiden hemifrån och trivs bra med detta. De har ett kontor i Göteborg där vissa av de anställda är inne 1 – 2 dagar i veckan, vi ser därför att du har en positiv inställning till att arbeta hemifrån och ser detta som en fördel. De har en tät kontakt via sitt interna kommunikationsverktyg samt löpande Teamsmöten.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid. Tillsvidare med start enligt överenskommelse. Du blir direktrekryterad av vår kund som till största del arbetar hemifrån.
Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande.
Sökord: säljsupport, säljadministratör, service, säljkoordinator

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 8 april 2022

Liknande jobb


27 november 2024

25 november 2024

20 november 2024

20 november 2024