OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN
Landshypotek Bank söker en medarbetare till avdelningen Säljsupport. Säljsupports huvudsakliga roll är att stödja affären genom att hjälpa kundansvariga runt om i landet i deras arbete. Tjänsten är en heltidstjänst med placering i centrala Linköping i Landshypoteks nyinredda och anrika lokaler. Kontoret är familjärt och hushåller förutom säljsupportsavdelningen även en kundtjänst samt ett antal kundansvariga. Resor kommer att ingå i tjänsten. Du utgår från Linköping men kommer under perioder att resa ca 2 dagar i veckan. Resorna går oftast till huvudkontoret i Stockholm, men det kan även bli till något av distriktskontoren.
ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklingsansvarig kommer du att arbeta med systemutveckling och utbildning för avdelningen Spar- och låneadministration. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för kravinsamling, genomförandet av acceptanstester och sedermera vara ett stöd i förvaltning av bankens system. Tjänsten handlar främst om att driva arbetet från idé till genomförande gällande förändringar i affärsystemet, integration mot relaterade system och digitala kanaler vid exempelvis implementering av nya produkter och affärsprocesser. Du kommer även att arbeta med att genomföra process- och rutinkartläggningar.
Andra ansvarsområden är:
* Att i samverkan med produktchefer och systemansvariga omsätta kundernas och verksamhetens behov i form av att utforma kravspecifikationer avseende in- och utlåning för SAP-utveckling samt för andra relevanta system och digitala kanaler.
* Att i samverkan med testansvarig säkerställa att leverans och design överensstämmer med kraven som banken ställer vid beställningen.
* Att dokumentera testarbetet för att underlätta upprättandet av användarguider.
*Att tillsammans med systemansvariga ta fram utbildningsmaterial och utbilda relevanta avdelningar
*Att stötta kollegorna på Spar- och låneadministration i det dagliga arbetet
VI SÖKER DIG SOM
Har en akademisk examen i ekonomi, systemvetenskap eller inom annat relevant område. Du bör tidigare ha jobbat som projektledare med erfarenhet av kravställning, insamling av information, samt leverantörskontakter. Du har tidigare jobbat med utformning av acceptanstester och en bakgrund som testledare är meriterande. Det är också meriterande om du har kunskaper i SAP eller av bankvärlden sedan tidigare.
Som person är du lyhörd och kommunikativ, detta för att du ska kunna fånga upp behoven som medarbetarna på banken har, och kunna förmedla detta till leverantörer. Vidare ska du vara pedagogiskt lagd för att på ett bra sätt kunna instruera och utbilda om förändringar och annat i bankens system. Lösningsfokuserad, ansvarstagande och noggrann är egenskaper som beskriver dig väl. Det är också viktigt att du kan uttrycka dig väl i det svenska språket både skriftligt och muntligt.
Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail lin03@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
START: Snarast, enligt överenskommelse
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid, tillsvidare
UPPSKATTAD ARBETSTID: Kontorstider
PLATS: Linköping
URVAL: Sker löpande
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Sandra Bohlin
0736-44 85 55
013-470 9606
Rekryteringskonsult Cathrin Eklund Lövstedt
013-244109
0736-448506
Rebecca Berg
Karolina Knutsson
Consultant Manager Anna Fransson
013-474 5178
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Consultant Manager Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Cathrin E.Lövstedt
Martin Danielsson