Säljuppdrag åt välkänd leverantör mot dagligvaruhandeln

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vi söker en driven, entusiastisk och självgående regionssäljare mot dagligvaruhandeln i Östergötland. Vad vi söker är en säljpersonlighet som i ett högpresterande team drivs av relationsbaserad försäljning och som kommer att ta försäljningsansvar för leverantörens verksamhet mot befintliga butikskunder i Östergötland.

Som fältsäljare är din uppgift att främst skapa och utveckla affärer och samarbeten genom att bearbeta existerande butiker. Din säljroll innefattar huvudsakligen att löpande besöka befintliga kunder för koncept- och lönsamhetsuppföljning samt hjälpa dem att öka försäljningen av i butik. Du kommer att ta över en befintlig kundstock men även nykundsbearbetning är en del av tjänsten. Du driver ditt eget arbete framåt och arbetar målmedvetet med att överträffa likväl individuella som gemensamma mål. Planering är en naturlig del av ditt arbete där du lägger upp dina butiksbesök i bolagets CRM-system.

Utöver kundkontakten med butik ansvarar du naturligtvis även för rapportering där regionchef är din kontakt.

Vi söker dig som:

Är en relationsbyggande, inspirerande och energisk säljtalang som drivs av möjligheten att skapa långsiktiga affärer. Du är med fördel bosatt i ex. Linköping, Norrköping eller Nyköping. Din vilja att göra goda affärer med nöjda kunder är grunden i ditt dagliga arbete och du ser med entusiasm och affärsmässighet fram emot att guida kunden till rätt val och bättre affärer. Din förståelse för förbättringsåtgärder i butik är stor och du har en stark ekonomisk förståelse i att skapa givande affärer mellan butik och leverantör. Du är kreativ och prestationsinriktad. Du är också den säljpersonlighet som alltid vill leverera det lilla extra till dina kunder. Du är mycket social och vet vad det innebär att hantera ett kundmöte om det så är med avdelningsansvarig som butikschef.

Tidigare erfarenhet av försäljning på fältet och/eller tidigare erfarenhet av dagligvaruhandeln är därför ett stort plus. Du kan exempelvis ha jobbat som säljare inom dagligvaruhandeln tidigare alternativt har du arbetat i butik och vet därför vikten av att nå goda affärer och samarbeten tillsammans med dina leverantörer.

Krav

- Körkort

- Tillgång till egen bil



Anställningsform

Tjänsten är en visstidsanställning på två månader med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag dagtid 08.00-17.00. Du kommer vara uthyrd via Storesupport men jobba för vår kund. Start omgående

Om oss

Storesupport erbjuder tjänster som utvecklar och gör detaljhandeln i Sverige effektiv och lönsam. Företaget startades år 2000, omsätter 452 MSEK och har över 2 200 medarbetare. Idag är Storesupport en del av Jobandtalent, den snabbast växande aktören inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika.

Ansökan

Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.

Är du intresserad?

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas allt eftersom så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jerry Stribrant
0761-27 20 22
Victoria Blomquist
0733- 44 54 51
Anna Wolthon
08-448 07 00
Tina Hamberg

Melodi Haghiri

Lisa Schuman

Jerry Stribrant

Johan Ekström

Alexandra Drakengård

Marion Wågby

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Storesupport
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2023
  • Ansök senast: 6 september 2023

Besöksadress

Vretenvägen 2, Stockholm
None

Postadress

Vretenvägen 2
Stockholm, 17154

Liknande jobb


22 november 2024