Samarbetsinriktad Customer Care medarbetare

Samarbetsinriktad Customer Care medarbetare

Arbetsbeskrivning

Ett smart och meningsfullt val!

Vill du bli Holmens ambassadör och ansiktet utåt mot våra kunder? Vill du ha ett utvecklande arbete i en internationell miljö med hela världen som ditt arbetsfält?

Din nya arbetsplats
I moderna lokaler mitt i Norrköping, med bara några minuters promenad till resecentrum, finns Holmen Papers huvudkontor med försäljnings- och marknadsavdelning. Här hjälper vi kunden att optimera sitt pappersval genom kommunikation, affärsutveckling, marknadsanalys, försäljning och kundservice. Här har du alltid nära till kunniga och engagerade kollegor och viljan att göra ett bra jobb och bidra till en grönare framtid är tydlig.

Customer Care, Nordic & International, ansvarar för Holmen Papers operativa innesäljarbete i Norden, Baltikum och länderna utanför Europa. Vi jobbar med agenter och kunder utanför Europa vilket innebär många och dagliga internationella kontakter över hela världen. Nu söker vi en ny kollega för ett års vikariat med möjlighet till förlängning!

Din framtida utmaning
Vi är stolta över våra höga resultat i kundundersökningar och våra kunder ser oss som en uppskattad partner. Vi jobbar för långsiktiga relationer i en föränderlig marknad. Customer lifetime management, leveransprecision, och kundnöjdhet är naturliga inslag i det dagliga arbetet inom Customer Care och syftet är nöjda kunder och optimerade affärer för båda parter.

Customer Care sköter det dagliga samarbetet med kunderna inom Norden, Baltikum samt länderna utanför Europa. Du ansvarar för hela leveranskedjan från planering, prognostisering, orderläggning, leverans och fakturering. Din viktigaste uppgift blir att kunden får sin leverans enligt önskemål och bemöts med bästa möjliga kundservice!

Vi vill att du kommer med nya infallsvinklar och synsätt på vår verksamhet och vi ser gärna att du tar en aktiv del i förbättringen av våra arbetsprocesser.

För att lyckas i rollen
Vi lägger stor vikt vid att du har rätt personliga egenskaper. Som person är du engagerad och affärsmässig, tar egna initiativ och bidrar med ett nytt synsätt till vår kontinuerliga verksamhetsförbättring. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ, ha förmåga att arbeta självständigt och strukturerat samt våga ta egna beslut.

Arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt och vi förutsätter att du alltid bemöter dina kunder och kontakter på ett positivt och professionellt sätt. Du trivs med högt tempo och har en stor vilja att agera som Holmens ambassadör och bidra därigenom till både vårt varumärke och framtida försäljning. Du kommer att ha daglig kontakt med både nordiska och internationella kunder vilket förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande men inget krav.

Du värdesätter att arbeta med andra människor för att nå framgång och är en team-player. Du tar dig entusiastisk an alla utmaningar och löser problem för både kundens och företagets bästa med en flexibel och serviceorienterad inställning.

Vi söker dig som har en högskoleutbildning, gärna inom ekonomi, teknik eller logistik. Du har goda kunskaper i Officepaketet och tar lätt till dig nya IT-system. Har du erfarenhet av affärsystem och back-office arbete är det meriterande.

 

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig möjligheten att verka i ett väletablerat och modernt skogsföretag tillsammans med engagerade och professionella kollegor.

Arbetet inom Customer Care är självständigt och omväxlande, bitvis i ett högt tempo, där du får stort eget ansvar och blir länken mellan våra Nordiska och utom-Europeiska kunder, agenter och handelshus, transportörer och vår centrala marknadsorganisation. Du arbetar i Norrköping med hela världen som ditt arbetsfält. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Holmen präglas mycket av intern rörlighet, då du som medarbetare har stora möjligheter till utveckling inom företaget.




Vi får skogen att växa och ge

Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 300 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Innovativa pappersprodukter av färsk fiber Holmen utvecklar innovativa pappersprodukter av färsk fiber, väl anpassade för böcker, magasin, reklam och förpackningar. Vi specialiserar oss på de användningsområden där lätta papper med hög bulk och ljushet samt goda tryckegenskaper är
en fördel. Den färska fibern från hållbart brukade skogar är också en förutsättning för morgondagens returpapper. Våra bruk ligger i Braviken utanför Norrköping och i Hallstavik norr om Stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Kronberg, Rekryterande Chef
0175 265 44
Elias Holmgren, HR-generalist
0175 263 15
Aleksandar Srndovic, Facklig representant Pappers
0175 269 50
Ivar Cedergren, Ekonomichef
076 134 08 20
Elias Holmgren, HR-generalist
076 817 54 58
Jörgen Åkerlund, Facklig representant Unionen
0175 267 41

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Holmen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2021
  • Ansök senast: 2 maj 2021

Besöksadress

Tulkavägen 36
None

Postadress

Tulkavägen 36
Hallstavik, 76381

Liknande jobb


21 december 2024

20 december 2024