OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.
Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 25000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.
Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 25500 invånare, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhetssyn, öppenhet, delaktighet och insyn är ledord i vår organisation.
Medborgarservice är kommunens ansikte utåt och här står medborgaren/besökaren alltid i centrum.
Det kan beskrivas som kommunens effektiva nav med ekrar ut till de olika kommunala
verksamheterna. Samhällsvägledarna ger personlig service på plats, i telefon, via e-post.
Medborgarservice är central funktion i arbetet med att utveckla kommunens arbetssätt för att ännu tydligare fokusera på medborgarens behov samt öka service och tillgängligheten. Nu söker vi dig som vill vara med i det arbetet och tillsammans med oss ta nästa steg.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter som samhällsvägledare kommer huvudsakligen bestå av att med service i blicken bemöta medborgare och besökare i olika livssituationer. Frågorna eller ärendena kan röra alla avdelningar, från det sociala till det tekniska området. Ibland handlar det om att ge vägledning och rådgivning, ibland att vara behjälplig med att ta emot och behandla olika ansökningar. Du kommer även utföra en del rutinmässig handläggning av ärenden.
Den största delen av arbetet kommer att utföras i vår kundtjänst/reception där man hjälper till med frågor som kommer in via telefon och våra andra kanaler.
KVALIFIKATIONER
Arbetet ställer stora krav på hög servicenivå, flexibilitet, initiativförmåga, samarbetsförmåga samt förmåga att hantera stressiga situationer. Det är meriterande om du har kunskap om hur en offentlig organisation är uppbyggd samt erfarenhet från arbetslivet. Som person är du initiativrik och lösningsinriktad, du har tålamod och god förmåga att kommunicera samt har ett positivt och professionellt bemötande. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter förmåga att arbeta självständigt liksom i grupp.
Se ovna under kvalifikationer.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Upphandlingschef Ida Sundvakt
0303-732670
Enhetschef Måltid Anna Wejdin
0303-738625
Enhetschef Helena Maxon
0303-732583
Enhetschef medborgarservice Catrine Lindberg
0303-73 80 48