OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge har en ung befolkning och växer snabbt - med mer än 100 000 invånare är vi den största kommunen i länet efter Stockholms stad. Huddinge C ligger bara 15 minuter från Stockholm C och kännetecknas av stark utveckling, unika naturmiljöer och ett mångsidigt näringsliv.
Vikariat, från och med 2014-09-01 till och med 2014-12-31. Heltid.
Enhetsbeskrivning
I mars 2012 öppnade Huddinge servicecenter. Servicecenter är den naturliga ingången till Huddinge kommun för invånare, besökare och verksamma. Servicecenter kännetecknas av hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens med målet att maximera kundnyttan och avlasta verksamheterna. På servicecenter finns samhällsvägledare, kommunens reception och växel, budgetrådgivning samt konsumentvägledning. Servicecenter hör till kommunikationsavdelningen på kommunstyrelsens förvaltning.
-
Om arbetet
Genom god service, hög tillgänglighet och med kvalitet kommer du via telefon, besök och e-post att ge personlig betjäning till våra kunder. Ditt arbete består till största delen av att svara på medborgarnas frågor genom att söka, registrera och ge information. Vidare kommer arbetet att innehålla handläggning av rutin och regelstyrda ärenden. I arbetet ingår att föra en god och konstruktiv dialog med handläggarna inom förvaltningarna för en fortsatt utveckling av servicen till Huddingeborna.
Din profil
Vi söker dig som effektivt hanterar datorn som arbetsverktyg, har lätt för att lära dig nya system och att söka information. Du har god språklig förmåga i tal och skrift, både svenska och engelska. Du har kunskap om olika samhällsinstanser och deras uppdrag samt kunskap om och erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet. Du har högskoleutbildning och språkkunskaper är ett plus. Du har arbetat med rådgivning och vägledning till allmänheten.
Avgörande för framgång är att du är stabil och trygg i dig själv, är flexibel och problemlösande och har förmåga att kommunicera tydligt. Det är viktigt att du har vilja att hjälpa andra, är lyhörd och öppen samt förmår att anpassa ditt arbetssätt och din kommunikation efter våra kunders behov. Du trivs att arbeta tätt i ett arbetslag på en arbetsplats där uppdraget och arbetsmetoderna ständigt utvecklas.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons