OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. Vi ser till att det där självklara fungerar: att våra barn har det bra i förskolan och skolan, att vägarna är plogade och att våra äldre har en meningsfull tillvaro. Men vi nöjer oss inte där. Tillsammans tar vi hela tiden nya steg mot en hållbar framtid.
Dynamik, service och bemötande är en given del i vår vardag. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också.
I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda.
Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ny kollega, en samhällsvägledare, som är duktig på kommunikation och som levererar service i världsklass! Hos oss kommer du ingå i ett positivt och engagerat team som brinner för kundservice!
Vi genomför nu ett spännande utvecklingsarbete där Åre kommun går från en kundjtänst med fokus på växeltelefoni till ett kundcenter med hög lösningsgrad i första kontakten. På kundcenter jobbar vi med viktig samhällsbärande information och vägledning dit man kan vända sig med frågor om kommunens verksamheter och service.
Dina arbetsuppgifter är att ge information och vägledning där du kommer göra skillnad i att förenkla vardagen för Åre kommuns medborgare, föreningar och företag. Arbetet utförs huvudsakligen via telefon men även via sociala medier, mejl och personliga besök. Det innebär att du i arbetet får hög kompetens om kommunens verksamheter för att med bred kunskap svara på frågor och lösa problem. Du jobbar brett med många olika typer av frågor och i flera olika verksamhetssystem.
KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen har du:
- dokumenterad erfarenhet inom kundservice
- dokumenterad erfarenhet av arbete inom kommunal eller annan offentlig verksamhet
- Flexibel och har ett serviceinriktat och kundfokuserat arbetssätt
- Har en bra samtals- och telefonteknik och god förmåga att hantera olika typer av IT-baserade informations- och verksamhetssystem
- Kan uttrycka dig väl i både tal och skrift
- Förmåga att se helheten samt är förändringsbenägen och utvecklingsinriktad
- Erfarenhet av att dokumentera och handlägga ärenden
För att trivas i rollen behöver du:
Vara lugn, stabil och inlyssnande i ditt möte med våra kunder. För att lyckas i din roll behöver du vara strukturerad och noggrann med ett eget driv och god förmåga att prioritera arbetsuppgifter när inflödet är högt. Du trivs med av att arbeta i en miljö där mycket händer samtidigt och med mycket information att sortera och hantera. Du gillar att arbeta såväl individuellt som i grupp och utmärker dig som god lagspelare med lyhördhet och omsorg om dina kollegor då vi är varandras arbetsmiljö. Vi samarbetar mycket internt med andra verksamheter och för att lyckas med det behöver du ha god förmåga att initiera och skapa goda relationer som främjar samarbete.
ÖVRIGT
Tjänsten är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas. Mer information om Åre kommun finner du på www.are.se
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.