Samhällsvägledare till kommunens Kontaktcenter

Samhällsvägledare till kommunens Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

ARBETSUPPGIFTER

Som samhällsvägledare är du vårt ansikte utåt till kommunens medborgare, besökare och företagare. Ditt uppdrag är att ge service och information om kommunens olika verksamheter och tjänster. Det kan handla om allt från ansökan om bygglov och förskoleplats, frågor om hemtjänst och komvuxkurser till anmälan av fel och synpunkter. De vi arbetar för kan söka oss på telefon,via digitala kanaler och genom fysiska möten. 

 

Du kommer även vara stöd till enhetens turistbyrå och interna service. Turistbyrån beläget i Hälleforsnäs är öppet under vardagar och helger. Uppdraget innebär att svara på frågor om besöksmål och evenemang som händer i kommunen. Den interna servicen handlar främst om att köra internposten till kommunens alla verksamheter.

 

EGENSKAPER

Vi söker dig som har fingertoppskänsla för service och har lätt för att tolka behov hos andra. Du är kommunikativ i både tal och skrift och får energi av att vara i sociala sammanhang. Du har ett samhällsengagemang och klarar att hantera möten även med människor i utsatta situationer. Du kan snabbt ta in information och förmedla den vidare på ett pedagogiskt sätt. Vidare kännetecknas du av en förmåga att ta initiativ och hitta lösningar. Du arbetar gärna i team men kan och vill också ta eget ansvar. Vi förutsätter att du gillar och är duktig på att använda olika IT-system och att söka information. Du trivs i en miljö präglad av utveckling och tidvis högt tempo. Du är prestigelös och orädd för att “hugga i” där det behövs och motiveras av att leverera hög kvalitet. Du är i god fysisk form för att kunna levererna internpost, där stor del av dagen är i rörelse och ibland innehåller förflyttning av lådor med biblioteksböcker. 

 

KVALIFIKATIONER

För den här tjänsten är examen från gymnasiet ett krav. Tjänsten kräver även erfarenhet av att arbeta i digitala system för ärendehantering och informationssökning. Du behärskar svenska obehindrat både i tal och skrift. Utöver det ser vi gärna att du har arbetat i ett serviceyrke med kundkontakt. B körkort är ett krav.

 

MERITERANDE

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning, goda språkkunskaper i engelska eller andra språk samt erfarenhet av digital kommunikation som e-post och chatt. Du har jobbat som konsumentvägledare.

Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. 

 

OMFATTNING/VARAKTIGHET

100 %, tillträde enligt överenskommelse.

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

 

För frågor: Enhetschef Sanna Öhlin, sanna.ohlin@flen.se ,0157-43 00 22

Fackliga organisationer, kommunens kontaktcenter 0157-43 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flens Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2023
  • Ansök senast: 30 april 2023

Liknande jobb


Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter

Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter

15 oktober 2024

Extrajobb som samhällsvägledare i kundtjänsten, Kramfors kommun

Extrajobb som samhällsvägledare i kundtjänsten, Kramfors kommun

7 oktober 2024

Samhällsvägledare

Samhällsvägledare

3 oktober 2024