OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Vi söker Järfälla kommuns starkast lysande stjärnor! Vi bygger Sveriges bästa kundtjänst - till den behöver vi Sveriges bästa Samhällsvägledare. Vi tror att det är du. Kundtjänsten har som mål att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. I vår kundtjänst kommer vi att ta emot telefonsamtal och e-post från invånare, företag och besökare som ska hanteras i ett ärendehanteringssystem. Kundtjänsten är under uppbyggnad och kommer att etableras under våren 2010. Arbetsuppgifter Kundtjänst Järfälla utökar sin verksamhet och söker nu en samhällsvägledare som ska ansvara och utveckla kundtjänstens besökscentrum. Som samhällsvägledare arbetar du bland annat med att: . söka och ge samhälls- och kommuninformation till medborgare . ansvara för kommunens besöks- och utställningslokal . arrangera olika evenemang som till exempel politikerträffar . ansvara för studiebesök och föreläsningar om kommunen . marknadsföra kommunen i olika sammanhang . hjälpa medborgarna att hitta information på kommunens webbplats . förmedla telefonsamtal och besök samt andra receptionsuppgifter Som samhällsvägledare är du kommunens ansikte utåt. Dina kunder är främst kommunmedborgare men även anställda i kommunen och andra personer som av olika anledningar vill komma i kontakt med kommunen. Arbetet är självständigt men sker också i nära samarbete med kundtjänstens övriga personal. KVALIFIKATIONER Utbildning och arbetslivserfarenhet Vi söker dig som har en utbildning inom samhällsvetenskap och har goda kunskaper om samhället och kommuners uppbyggnad och villkor. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat inom serviceyrket med direkt kundkontakt och är van att söka och förmedla information. Erfarenhet av att ha arbetat inom en politiskt styrd organisation liksom kunskaper om Järfälla kommuns organisation och styrning är meriterande. Då arbetet innebär att du kommer att tala inför både små och stora grupper är det viktigt att du är van att hålla presentationer. Det är meriterande om du har erfarenhet av marknadsföring och att arrangera små eller stora evenemang. Du behärskar svenska väl i tal och skrift. Kunskaper i engelska, finska, spanska eller arabiska är meriterande. Du har goda IT-kunskaper och är van vid att arbeta med datorer och söka information. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en stjärna på att ge god service och alltid sätter kunden i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör och att du är utåtriktad och duktig på att skapa kontakter och underhålla relationer. Du är självgående och kan strukturera ditt arbete och tycker om att hålla dig uppdaterad både inom ditt yrkesområde och inom kommunens verksamheter. Då kundtjänsten är under uppbyggnad är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du motiveras av att vara med och bygga upp en verksamhet och trivs i en prestigelös och lösningsinriktad arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård, kontinuerlig kvalitets- och kompetensutveckling samt ergonomiskt utarbetade arbetsplatser. Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!