OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Vi söker nu fyra samhällsvägledare till Lerums kommun och medborgarkontoret "KomIn" som befinner sig i ett spännande tillväxtskede för att utveckla ett komplett kundcenter. Du är serviceinriktad med ett stort samhällsintresse och har medborgaren i fokus. En professinell servicenivå och ett trevligt bemötande är en självklarhet för dig. Du är i högsta grad kommunens ansikte utåt och är ofta den första kontakt som invånarna har med kommunen.
Arbetsuppgifter
Som samhällsvägledare fungerar du som en väg in till kommunens alla verksamheter. Du tar emot och besvarar frågor, synpunkter och felanmälningar från invånare, företagare, besökare och kunder till kommunen. Kontakterna sker genom telefon, e-post, sociala medier och personliga besök. Du blir en av totalt sju samhällsvägledare på enheten "KomIn", som dessutom är en åretruntöppen turistinformation. Arbetet är omväxlande och tempot är stundtals högt. Ärenden spänner över ett brett spektra inom alla kommunens ansvarsområden. Du bör vara strukturerad och kunna möta alla slags människor på ett positivt och professionellt sätt.
Arbetsuppgifterna förutsätter dels ett nära samarbete med kollegorna inom arbetsgruppen, dels ett nära samarbete med chefer och medarbetare inom kommunens samtliga ansvarsområden. Kundcenter är i utveckling, vilket innebär att du som ska arbeta hos oss bör trivas i en verksamhet som förändras och du förväntas vara delaktig och bidra i utvecklingen.
Utbildning/erfarenhet
För att på bästa sätt möta bredden av frågor från kommuninvånarna består personalgruppen så långt som möjligt av personer med bakgrund och kompetens från de stora sektorernas verksamhetsområden: lärande, stöd- och omsorg samt samhällsbyggnad. Du skall ha en högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för arbetet, därtill erfarenhet av att möta människor ur ett serviceperspektiv.
I övrigt vill vi att du:
- Har några års arbetslivserfarenhet
- Är kunnig i att använda tekniska hjälpmedel för att söka information
- Kan uttrycka dig ledigt och korrekt i skrift
- Har intresse för samhällsfrågor.
- Har mycket hög kunskapnivå i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser förutom dessa språkkrav gärna sökande med kunskaper i arabiska
- Är kommunikativ och kan möta människor i olika situationer, med olika förutsättningar, föra en dialog och göra dig förstådd i samtal och text.
- Är stabil och tydlig som person.
- Har förmåga att ge bra service och ett gott bemötande samt att kunna avgränsa och avsluta samtal på ett sätt som gör att kunden känner sig väl bemött.
- Ansvarskänsla och förmåga att strukturera arbetet.- Har förmåga att samarbeta och är flexibel.
Du ska ha lätt för att ta till dig information, lära dig rutiner och datasystem då vi arbetar i flera olika system samtidigt.
Företagsbeskrivning
Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens 40 000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice, vacker natur, ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025. Mer information om Lerums kommun hittar du på www.lerum.se.
Vår kunds hemsida
www.lerum.se
Sluttext
Omfattning: heltid (100 %), tillsvidare.
Arbetstid: schemalagd, för närvarande i rullande tre-veckorschema. Nuvarande öppettider är 8-18 på vardagar, men kan komma att förändras.
Apply via client homepage
https://www.aditrorecruit.com/Public/Assignment.aspx?guidAssignment=5ee1deb8-3731-4075-8ed9-361aa71711b4