Samhällsvägledare till nytt Kundcenter i Flens kommun

Samhällsvägledare till nytt Kundcenter i Flens kommun

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

 

ARBETSUPPGIFTER

Som Samhällsvägledare är du vårt ansikte utåt till kommunens medborgare, besökare och företagare. Ditt uppdrag är att ge service och information om kommunens olika verksamheter och tjänster. Det kan handla om allt från ansökan om bygglov och skolplats, frågor om hemtjänst och komvuxkurser till anmälan av fel och synpunkter. Telefon är den viktigaste kontaktvägen men kontakt sker även via digitala kanaler och genom fysiska möten.

 

Du kommer vara delaktig i utvecklingen av det nya Kundcenter som ska startas upp under hösten 2020. Som en del av ett team på fem kommer du vara med och utforma nya effektiva arbetssätt för att ge bättre och snabbare service till kommunens invånare. På samma gång som vi avlastar och stöttar verksamheterna i kommunen är vi en del av verksamhetsutvecklingen för hur vi tillsammans möter våra medborgare, besökare och företagare på bästa sätt.

 

EGENSKAPER

Vi söker dig som har fingertoppskänsla för service och har lätt för att tolka behov hos andra. Du är kommunikativ i både tal och skrift och får energi av att vara i sociala sammanhang. Du har ett samhällsengagemang och klarar att hantera möten även med människor i utsatta situationer. Du kan snabbt ta in information och förmedla den vidare på ett pedagogiskt sätt.

 

Vidare kännetecknas du av en förmåga att ta initiativ och hitta lösningar. Du arbetar gärna i team men kan och vill också ta eget ansvar. Vi förutsätter att du gillar och är duktig på att använda olika IT-system och att söka information. Du trivs i en miljö präglad av utveckling och tidvis högt tempo. Du är prestigelös och orädd för att “hugga i” där det behövs och motiveras av att leverera hög kvalitet.



KVALIFIKATIONER

Vi ser gärna att du har arbetat i ett serviceyrke med kundkontakt samt har erfarenhet av att arbeta i digitala system för ärendehantering och informationssökning.

 

MERITERANDE

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning, goda språkkunskaper i engelska eller andra språk samt erfarenhet av digital kommunikation som e-post och chatt.

 

Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.

 

OMFATTNING/VARAKTIGHET

Tillsvidareanställning 100%

 

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

 

För frågor:  Tf Digitaliseringschef Niklas Witt, 0157-43 00 98

Fackliga organisationer, kommunens växel 0157-43 00 00


Sista ansökningsdag:  5 oktober 2020

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flens Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2020
  • Ansök senast: 5 oktober 2020

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024