Samhällsvägledare till servicecenter

Samhällsvägledare till servicecenter

Arbetsbeskrivning

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

Om arbetsplatsen
Servicecenter är den första ingången till Huddinge kommun för invånare, besökare och verksamma i kommunen.
Servicecenter kännetecknas av hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens. Vårt mål är att leverera service i världsklass till våra medborgare och att avlasta förvaltningarna från allmänna frågor. Som samhällsvägledare svarar vi på frågor rörande förskola och skola, social- och äldreomsorg, kultur och fritid, bygglov samt miljö- och samhällsbyggnadsfrågor.
Servicecenter har också ett antal rådgivande- och specialistfunktioner såsom konsumentvägledning och budget-och skuldrådgivning.
Vi finns i nya lokaler med kontorslandskap mitt i Huddinge centrum.

-

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifter ingår det till stor del service via telefon men även via besök och i våra digitala kanaler. Arbetsuppgifterna är mycket varierande, tillexempel hjälper vi till med ansökan till förskola, gör felanmälan eller informerar om förfarandet vid bygglov.
I arbetet ingår även att föra en god och konstruktiv dialog med handläggare och tjänstemän inom kommunen för en fortsatt utveckling av servicen till Huddingeborna.
Frågeställningen som vi hanterar som samhällsvägledare är mycket varierande så flexibilitet och lösningsfokus är viktiga egenskaper hos dig.

Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen, annan relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet.
Du ska ha goda kunskaper om hur samhället, offentlig verksamhet och andra viktiga samhällsfunktioner fungerar.
Du är en duktig informationssökare via internet och andra kanaler och du har en stor IT-mognad och nyfikenhet inför nya IT-verktyg/system.
För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god förmåga att uttrycka dig korrekt och enkelt i tal och skrift, med en god ton och en positiv anda. Krav är att du talar och skriver flytande svenska och engelska. Meriterande är om du även kan finska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper se vi som positivt.
Du har tidigare erfarenhet från kundservice. Du tycker om att jobba med människor och service, du lägger stort fokus på att möta medborgarnas behov. Det är viktigt att du har vilja att hjälpa andra, är lyhörd och öppen samt förmår att anpassa ditt arbetssätt och din kommunikation.
Vi värdesätter att du är stabil och trygg i dig själv. Du trivs med att arbeta tätt i ett arbetslag på en arbetsplats där det är högt tempo och där arbetsmetoderna ständigt utvecklas. Viktigt är att du följer gemensamma rutiner och riktlinjer.

Upplysningar
I din ansökan vill vi att du kortfattat beskriver på vilket sätt du har arbetat professionellt med service och bemötande av andra människor. Beskriv även på vilket sätt du har god grundläggande kunskap om hur samhället, offentlig verksamhet och andra viktiga samhällsfunktioner fungerar.

Intervjuer sker löpande.

Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner


Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huddinge kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juni 2020
  • Ansök senast: 19 juli 2020

Liknande jobb


Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter

Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter

15 oktober 2024

Extrajobb som samhällsvägledare i kundtjänsten, Kramfors kommun

Extrajobb som samhällsvägledare i kundtjänsten, Kramfors kommun

7 oktober 2024

Samhällsvägledare

Samhällsvägledare

3 oktober 2024