OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi gör och vill
Tyresöborna vänder sig till Servicecenter för att få information och vägledning, för att ställa frågor, lämna synpunkter och klagomål, be om råd och mycket annat som gäller kommunen.
Vi är 10 samhällsvägledare som hjälps åt med att svara på frågor via telefon och e-post samt tar emot besök i Servicecenter. Här får medborgarna snabbt och enkelt personlig hjälp med sina ärenden. Servicecenter består av två enheter som jobbar med Medborgarservice och Internservice. På medborgarservice finns 14 medarbetare som har till uppgift att hjälpa medborgarna i kommunen. Servicecenter är kommunens ansikte utåt, men viktigt är också att stödja och underlätta arbetet för våra förvaltningar.
I Tyresö kommun utgår vi ifrån Tyresöbornas behov och vi vet att det är motiverade medarbetare som är vägen till framgång – vill du bli en av oss?
Här jobbar alla mot samma gemensamma övergripande mål:
- Motiverade medarbetare hos Sveriges bästa offentliga arbetsgivare
- Kvalitetsförbättringar skapar vi tillsammans, hela tiden
- Tyresö levererar bra välfärdstjänster som skapar goda livsvillkor – här finns plats för alla
- Hållbar ekonomi – kostnadseffektiv, balanserad och cirkulär
Om tjänsten
Som samhällsvägledare arbetar du med att vägleda medborgare via telefon, olika digitala kanaler eller vid personliga besök. Vi tar emot ärenden, ansökningar och svarar på frågor om kommunens alla verksamheter. Det är vanligt med frågor inom ekonomiskt bistånd, äldreomsorg, bygglov och barnomsorg.
Som samhällsvägledare kommer du att:
- ge personlig och god service och korrekta svar i alla kontakter
- bedöma och besvara inkommen fråga
- bemanna receptionen, arbeta i telefoni- och verksamhetssystemet Artvise
- publicera information på kommunens digitala informationstavlor, intranät, kunskapsdatabas
- Handlägga färdtjänstutredningar, faderskaps/ föräldraskaps bekräftelser, vigslar, ägarbyten inom renhållning mm.
Vem är du?
Du har en högskoleutbildning inom socionom, statsvetenskap, kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har tidigare arbetslivserfarenhet av kontaktcenter/kundcenter, gärna med erfarenhet från ett serviceinriktat arbete. Förmågan att snabbt söka, ta till dig information från olika källor och tolka, förmedla den på ett lättförståeligt sätt muntligt och i skrift. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska samt god datorvana.
Har du ytterligare språkkunskaper är det meriterande, likaså om du har kunskaper om kommunal verksamhet och kommunikation.
Vi söker dig som gillar att arbeta med människor och som på ett kommunikativt sätt kan bidra med god service i kommunens Servicecenter. Förutom att vara ett proffs på bemötande ser vi att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med både våra medborgare och arbetskamrater. Arbetet är ett teamarbete och du måste tycka om att arbeta nära och tillsammans med andra. Det betyder att du måste vara flexibel och ha god samarbetsförmåga. Du har ett problemlösande förhållningssätt, tar initiativ och är självgående och drivande. Du gillar när det svänger och kan anpassa dig till förändrade omständigheter samt har ett naturligt högt engagemang för ditt arbete. Du kan arbeta i olika datorprogram samtidigt.
Välkommen med din ansökan
Låter det här som en tjänst för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan senast 14 augusti 2022.
Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon:
Chef Servicecenter, Thomas Halvarsson, mejl: thomas.halvarsson@tyreso.se, telefon: 08 578 292 06
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här: https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer
Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss, här trivs nya tankar.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.