OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
Är du en stjärna på service? Vi söker Samhällsvägledare till Huddinge kommuns Servicecenter
Välkommen med din ansökan till en dynamisk och prestigelös arbetsplats med fantastiska medarbetare.
om arbetsplatsen
Vi på Huddinge kommuns servicecenter söker nu samhällsvägledare som vill bidra med sitt driv och engagemang för Huddingefamiljens bästa.
Vårt mål är att leverera den bästa servicen gentemot våra invånare och besökare, i klass med landets främsta servicecenters. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen.
På Servicecenter arbetar tjugo samhällsvägledare. Vårt uppdrag är att svara på allmänna frågor inom kommunens alla verksamhetsområden. Du som samhällsvägledare är den första värdefulla kontakten våra invånare och besökare får när de kontaktar Huddinge kommun, oavsett om kontakten sker via telefon, mejl eller besök.
Servicecenter har också rådgivande- och specialistfunktioner såsom konsumentvägledning och budget-och skuldrådgivning.
-
Du kommer främst att vägleda Huddinges invånare via telefon och därför är det viktigt att du trivs i en miljö där telefonen är ditt huvudsakliga arbetsverktyg i en händelserik vardag. Du arbetar schemastyrt måndag till fredag under kommunens öppettider.
Som samhällsvägledare vägleder och guidar du invånarna till att få svar på sina frågor på ett pedagogiskt, engagerat och tydligt sätt i alla våra kanaler. Du arbetar parallellt i många olika system. Du lyfter vad vi kan göra för att förenkla för kunden, skriver nya rutiner uppdaterar vårt ärendesystem med aktuell information. Utbildning och förändring är en del av vardagen.
Är trygg och stabil i dig själv och drivs av att ge god service och ett gott bemötande till våra invånare. Du vågar ta egna initiativ och jobba självständigt samtidigt som du samarbetar med andra för att uppnå önskade resultat. Du gillar när det är högt tempo och anpassar dig till nya omständigheter. Du är duktig på att söka information, och hålla dig uppdaterad för att snabbt kunna hjälpa och guida.
Du är driven, lösningsinriktad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter men ser även till att helheten fungerar. Du gillar att jobba i en föränderlig arbetsplats som ständigt utvecklas för att möta invånarna i deras nuvarande och framtida behov. Du är flexibel och hjälper till där det behövs, med "Huddingefamiljen" i fokus.
- Du har högskoleutbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen, annan relevant utbildning eller motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet.
- Har erfarenhet av att ha arbetat i kundtjänst via telefon eller liknande arbetsuppgifter.
- Du har en god förmåga att uttrycka dig tydligt och enkelt i tal och skrift, på såväl svenska som engelska.
- Du har en hög digital kompetens och är van att hantera flera olika system samtidigt och är erfaren användare av Officepaketet.
Vidare är det meriterande om du:
- Talar annat språk än svenska och engelska.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner