OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Järfälla är en modern kommun med gamla anor, två mil nordväst om Stockholm C, med 62 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 min med pendeltåg eller bil till Stockholm C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i.
Kommunledningskontoret söker Samhällsvägledare/informatör till Kontaktcentrum.
Kontaktcentrum är en nybildad enhet inom avdelningen för Information och Kommunikation som omfattar telefonväxel, reception och Information Järfälla. Verksamheten ska nu utvecklas och vi söker en person som kan medverka i detta. Målet är att ge bättre, enhetligare och snabbare service till kommuninvånare och andra som kontaktar kommunen, via telefon, personliga besök eller e-post.
Arbetsuppgifter:
Arbetsplatsen är förlagd till Jakobsbergs bibliotek och kommunens reception i kommunalhuset. Fokus i verksamheten är i första hand att ge Järfällabor och besökare information/vägledning beträffande kommunens ansvarsområden samt att förmedla telefonsamtal och besök.
Kvalifikationer:
Du som söker ska ha informationsutbildning på högskolenivå och kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Du bör ha god kännedom om en kommuns organisation och tjänster.
Du bör vara vetgirig och flexibel och ha lätt för att samarbeta med andra. Att visa gott omdöme och kunna vara tålmodig i stressiga situationer är en förutsättning samt att du har intresse av och förmåga att "ta" människor.