Samhällvägledare till Kundservice Nyköping kommun

Samhällvägledare till Kundservice Nyköping kommun

Arbetsbeskrivning

Kommunikation & Kundservice i Nyköpings kommun består av flera enheter och tillsammans ansvarar vi för kommunikationsfunktionen i Nyköpings kommun. Med kommunikation som verktyg har vi uppdraget att ge god service internt och externt, bidra till att verksamheterna når sina mål, samt att göra arbetet mer effektivt.

Kommunikationsavdelningen har även ansvar för kommunens Kundservice. Här ingår kundservice, den centrala växeln, receptionen och internservice i Stadshuset samt samhällsvägledning. Till vår samhällsvägledning söker vi nu en vikarie.

Vårt arbete kännetecknas av hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens. Vårt mål är att leverera service och göra skillnad i varje möte med Nyköpingsborna. Vårt mål är att lösa de flesta av kommuninvånarnas frågor vid första kontakten


ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna är mycket varierande. Vår uppgift är att lotsa vidare våra medborgares samhällsfrågor till rätt organisation eller funktion samt att kunna förklara vårt samhälles olika funktioner och vem som hanterar vilka frågor. Vi träffar våra medborgare per telefon, e-post och besök på kontoret. De flesta ärendena är från medborgare som är nya i vårt samhälle men även från andra som inte vet vart de ska vända sig med sina frågor som tex arbete, boende, skolfrågor, utbildning, uppehållstillstånd, försäkringssystemet och äldreomsorg. En viktig del i arbetet är att ha en god dialog och samarbete med handläggare och tjänstemän inom kommunen och andra icke-kommunala verksamheter. Vi arbetar också med olika aktiviteter som tex Digital idag, språkvänner, samverkar med myndigheter mm. På samhällsvägledningen är vi en arbetsgrupp på fem personer med olika bakgrund och kulturell kompetens som tillsammans pratar sex olika språk.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
• Gymnasial utbildning
• God kännedom om hur samhället, offentlig verksamhet och viktiga samhällsfunktioner fungerar.
• Vana att arbeta med telefonen som arbetsverktyg.
• Goda generella datorkunskaper, Officepaketet och vana att söka information via webben.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, engelska och somaliska.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från kundservice och/eller samhällsvägledning. Även arbete inom annan myndighet som tex Arbetsförmedlingen, Skatteverket, Försäkringskassan, Migrationsverket etc ses om meriterande.

För att du ska passa i rollen är det viktigt att du tycker om att jobba med människor och service. Du kommer att arbeta med stort fokus på att möta medborgarnas behov. Det är viktigt att du är lyhörd och öppen samt förmår att anpassa ditt arbetssätt och din kommunikation utifrån vad situationen kräver. Du har lätt för att bygga relationer och arbetar lösningsorienterat. Vidare är du självgående, tar ansvar för dina ärenden och kan prioritera i arbetet. Du är trygg i dig själv, trivs med att arbeta i team på en arbetsplats där arbetsuppgifter och arbetsmetoder ständigt är under utveckling. Viktigt är att du följer uppsatta mål, gemensamma rutiner och riktlinjer.

I denna rekrytering sätter vi stor vikt vid personlig lämplighet och engagemang för uppdraget.

Våra lokaler är i Brandkärr och i Culturum i centrala Nyköping. Tjänstens placering är på båda adresserna. Välkommen med din ansökan


ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Nilsson
0155-24 84 04
Åsa Johansson
0155-24 81 83
Anna Möller
0155-24 85 59
Harriet Suomi-Forssblad
0155-45 75 19
Pekka Haapanen
0155-24 89 92
Per Norrhäll
0155-24 84 70
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155 – 45 74 20
Vision Åsa Johansson
0155-24 81 83
Akadermikerförbundet SSR Anna Möller
073-662 23 95
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155-45 74 20

Sammanfattning

Besöksadress

Stora Torget 1 61183 Nyköping
None

Postadress

None
Nyköping, 61183

Liknande jobb


Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter

Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter

15 oktober 2024

Extrajobb som samhällsvägledare i kundtjänsten, Kramfors kommun

Extrajobb som samhällsvägledare i kundtjänsten, Kramfors kommun

7 oktober 2024

Samhällsvägledare

Samhällsvägledare

3 oktober 2024