OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.
Ditt uppdrag
Hos oss innebär uppdraget att du har en koordinerande och samordnande funktion med olika kontaktytor i den dagliga planeringen och driften på enheten.
I rollen blir du behjälplig att stötta arbetsgruppen på ca 57 medarbetare med praktiska delar exempelvis hantering av arbetskort, nyckelhantering, beställning av matlådor, ta emot inkommande samtal till enheten från kunder och samverkanspartners så som myndighet och hemsjukvården. Du kommer att vara spindeln i nätet och koordinera driften varje dag tillsammans med planeraren på enheten.
Dina arbetstider kommer att vara 07.00-16.00 under juni tom augusti 2024 (eller enligt överenskommelse) och vi arbetar enbart på plats vid Bildhuggarvägen 3, nära Globen.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som:
Har en relevant gymnasial utbildning, gärna inom administration eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.
Har god datorvana då du arbetar i system som Parasol, Paraply-systemet, Medvind, Lisa-självservice, Agresso och SchemOs.
Har B-körkort.
Behärskar svenska språket väl i tal och skrift. Begriplighet är viktigt i kommunikationen med kunder och personer både internt och externt inom organisationen. Kontaktytor är exempelvis med biståndshandläggare eller externa samarbetspartner såsom myndigheter och vårdcentraler.
Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av arbete i hemtjänst eller annan vård-och omsorg.
Vi söker dig om är samarbetsorienterad och förstår vikten av ett gott samarbete med olika professioner. Du är trygg i ditt bemötande och har ett tillmötesgående och problemlösande förhållningsätt.
Om arbetsplatsen
På Enskede hemtjänst kan vi i sommar erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete där du varje dag möter människor som behöver din hjälp. Vi arbetar vi utifrån ett salutogent förhållningssätt med personcentrerad omvårdnad. Vårt uppdrag är att ge varje brukare trygghet och välbefinnande, varje dag!
Din ansökan: Du ansöker genom att bifoga ditt CV samt svara på några urvalsfrågor. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.