OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Piteå det är hit man kommer när man kommer hem.
Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång.
I Utbildningsförvaltningen pågår ett ständigt förbättringsarbete för att fortsatt hålla en hög kvalitét så att barn och ungdomar i Piteå får en bra utbildning och de bästa förutsättningarna för sitt vuxenliv. I förvaltningen arbetar ca 1500 medarbetare med barns utveckling och lärande inom förskola, grundskola, och gymnasieskola.
Som stöd till våra verksamheter söker vi nu en samordnande handläggare till förvaltningens gemensamma Utvecklingsenhet bestående av tre team. Du kommer att ingå i ett av teamen tillsammans med en handläggare och en nämndssekreterare. Tillsammans svarar teamet utifrån sina olika ansvarsområden för det förvaltningsgemensamma stödet inom nämndadministration, arkivering, juridiska frågor samt kommunikation.
Arbetsuppgifter
Som samordnande handläggare är ditt fokus att stötta våra verksamheter att nå uppsatta mål genom att förbättra befintliga och hitta hållbara arbetssätt. Du har goda förutsättningar för att identifiera nya utvecklingsområden vilket medför en stor variation i uppdraget. I dina ansvarsområden ingår att fungera som förvaltningens centrala webbredaktör, huvudarkivredogörare samt sekreterare i förvaltningens ledningsgrupp och i Piteå Utbildningsvetenskapliga råd. Du förväntas upprätta och underhålla de rutiner, mallar och anvisningar som efterfrågas och du kommer även att samordna och utföra olika utrednings- och utvecklingsarbeten, exempelvis utveckling av förvaltningens interna kommunikationskanaler. I rollen arbetar du nära förvaltningens ledning och samarbetar med rektorer och administratörer inom dina ansvarsområden. Till din hjälp har du förutom dina arbetskollegor nära kontakt med kommunens kommunikationsavdelning och arkivarie. Arbetet är varierande och innebär mycket kontakt med människor, både internt och externt till förvaltningen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget. Uppdraget kräver en god webb- och systemvana, gärna inom Office365, samt en god förmåga att uttrycka sig skriftligt anpassat till olika målgrupper. Uppdraget kräver även god kunskap kring arkivfrågor samt erfarenhet av arbete med lagar och regler i offentlig sektor, gärna i en Utbildningsförvaltning. Det är viktigt att du har en god förmåga att strukturera arbetet och vi ser gärna att du lett förändringsarbete i en större organisation.
För uppdraget krävs ett professionellt förhållningssätt och stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Du ska uppskatta och ha en god förmåga till samarbete likväl som att du uppskattar ett självständigt arbete. Som arbetskollega bidrar du självklart till ett positivt arbetsklimat och har förmåga att skapa goda relationer.
Anställning
100% Anställning tillsvidare. Semesteranställning.
Tillträdelsedatum enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 2021-11-14.
Vi undanber oss all kontakt från konsulterande rekryteringsföretag.