Samordnande handläggare för myndighetsstyrning och vissa andra processer

Samordnande handläggare för myndighetsstyrning och vissa andra processer

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och tillsammans med sekretariatsledningen ansvara för samordningen av Arbetsmarknadsdepartementets myndighetsstyrning och dess utveckling?

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.

Som handläggare/samordnare av myndighetsstyrningen inom Arbetsmarknadsdepartementet ansvarar du tillsammans med sekretariatsledningen för samordningen av Arbetsmarknadsdepartementets myndighetsstyrning och vissa andra processer, till exempel jämställdhetsintegrering. Vidare innebär arbetet att planera, stödja, kvalitetssäkra och utveckla departementets arbete med myndighetsstyrning och andra processer. I arbetet ingår även att du arbetar tillsammans med departementets budgetsamordnare i arbetet med statens budget. Tillsammans med expeditionschefens kansli är du även delaktig i att samordna vissa beredskapsfrågor. I ditt arbete ingår att sammanställa, analysera och bereda underlag. Ditt arbete sker i nära samarbete med sakenheterna, övriga funktioner inom departementet och politisk ledning, samt med övriga delar av Regeringskansliet, såsom Finansdepartementet.  

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund

Vi söker dig som har relevant akademisk examen och som har något eller några års erfarenhet av myndighetsstyrning och budgetsamordning i Regeringskansliet. Du har viss erfarenhet av arbete med att bedriva utvecklingsarbete, såsom att skapa system för samordning och samverkan. Dina kunskaper om den statliga budgetprocessen och myndighetsstyrning är goda och du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Det är bra om du redan idag har kunskaper i IT systemet Hermes. Har du dessutom erfarenhet av annan myndighet och /eller arbetat med att ge kvalificerat stöd till utförarorganisationer/stabsfunktioner är det meriterande. Har du även erfarenhet av arbete med Arbetsmarknadsdepartementets verksamhetsområden och tvärsektoriella frågor är även det meriterande.

Dina egenskaper

För att passa för rollen och trivas hos oss behöver du ha förmågan att arbeta strategiskt och analytiskt med ett helhetsperspektiv. Som samordnande handläggare för myndighetsstyrning hos oss behöver din samarbetsförmåga och förmåga att skapa goda relationer vara god. Du trivs med att ta initiativ och att ta ansvar för och driva dina frågor självgående samt du har lätt att samordna frågorna. Att arbeta strukturerat och noggrant är en självklarhet för dig och samtidigt är du flexibel och kan hantera många arbetsuppgifter parallellt. Din kommunikationsförmåga är god.

Övrigt

Anställningen är tills vidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?

Är du intresserad och vill veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta sektionschef Charlotta Wickman (semester tom 9 juli) på 08-405 40 76. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Sophia Blåvall på 08-405 46 24 (semester tom 23 juli). Fackliga kontaktpersoner är för Saco är Monir Dastserri och Aurora Lewén för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering.
Arbetsmarknadsdepartementet ansvarar för frågor och ärenden som rör arbetsmarknad, arbetsrätt och arbetsmiljö. Departementet ansvarar också för arbetet för ökad jämställdhet mellan kvinnor och män och mänskliga rättigheter på nationell nivå. Dessutom ansvarar departementet för arbetet mot rasism och diskriminering samt för att stärka hbtqi-personers rättigheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2023
  • Ansök senast: 13 augusti 2023

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024