OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OLOFSTRÖMS KOMMUN
Olofströms kommun är en av fem kommuner i Blekinge län med cirka 13 000 invånare. Inom kommunens gränser finns över 200 sjöar och i tätorten Olofström möts tre åar, vilket är både unikt och attraktivt. Vatten, sport, kultur, vild natur, mångkultur och teknik är ord som förknippas med Olofströms kommun.
I Olofström jobbar vi efter visionen:
Olofströms kommun ska vara expansiv och stolt. År 2025 är vi 14 000 invånare.
Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.
HR-avdelningen söker dig som jobbar med lön och som nu är sugen på att jobba mer med utveckling och nya utmaningar inom området!
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som samordnare för lön och lönekonsult.
Som samordnare kommer du att arbeta i samarbete med systemansvarig för Heroma samt övriga kollegor för att utveckla våra metoder och arbetssätt när det gäller lönearbetet. Du driver utvecklingsarbetet avseende lön och ansvarar för införande av nya delar/utveckling av befintliga delar. I tjänsten ingår även att hålla i utbildning i lön, för chefer.
Som lönekonsult kommer du att arbeta ihop med sex andra kollegor där du självständigt arbetar med HR-systemet Heroma. Arbetet består av löneadministrativa uppgifter såsom registrering av anställningar samt kontroll, bearbetning och registrering av löneunderlag. Det innebär också att ge support kring lönefrågor till chefer i hela organisationen. Vi arbetar i team med våra arbetsuppgifter och stort fokus ligger på samarbete, service samt kunskap så att medarbetarna i Olofströms kommun får rätt lön vid rätt tillfälle.
Kvalifikationer
Gymnasial utbildning. Erfarenhet av löneadministration i en kommunal verksamhet. Erfarenhet av arbete i personalsystemet Heroma är meriterande. Erfarenhet av/utbildning i LEAN är meriterande.
Du är nyfiken, positiv och utvecklingsinriktad, ser lösningar och ser till att saker blir genomförda. Du trivs med att jobba med projekt och ser utifrån användarperspektivet och med kunden i fokus. Du har ett logistiskt tänkande och sinne för problemlösning. Du har lätt för att knyta nya kontakter och lätt för att samarbeta.
Anställningsform/Varaktighet
Tjänsten är en tillsvidareanställning from snarast eller enligt överenskommelse.
Omfattning: 100 %.
Lön
Enligt avtal. Ange löneanspråk.
Upplysningar
HR-chef, Johanna Spånér, 0454-93277
Fackliga kontaktpersoner
Vision, Mariell Rannebjer, tel 0454-93041 eller mariell.rannebjer@olofstrom.se
Sista ansökningsdag
2017-01-08. Vi tillämpar löpande rekrytering - skicka in din ansökan snarast.
Övriga upplysningar
Arbetsgivaren, Olofströms kommun, tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.
Arbetsgivaren tar ej emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/ledigajobb. Bifoga personligt brev och CV.
Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser