OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 20 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
I rollen som samordnande projekteringsledare kommer du att inom givna ramar (budget, tid, omfattning och kvalitet) planera, samordna projekteringen, leda och styra framtagning av systemhandling, samt samordna med plansamordnare för att rätt underlag tas fram till planen. Dessutom inkluderas samordning med övriga grupper såsom hållbarhet och projektplanering. Rapportering sker till projektledare.
Arbetsuppgifter:
- Ansvara för att plan för projektering tas fram.
- Upprätta upphandlingsdokument förprojekteringsorganisation.
- Anskaffa resurser i samråd med projektledare.
- Med stöd av kravhanterare svara för identifiering och uppföljning av krav i projektet, exempelvis förvaltares krav.
- Tillse att tekniska riktlinjer tillämpas samt att bereda beslutsunderlag för eventuella avsteg och avvikelser från dessa.
- Övergripande ledning, styrning och uppföljning av projektering, inklusive framtagande av gemensamt arbetssätt, såsom mötesstruktur och rapportering.
- Samordna projekteringen med plansamordnare, projektplanering, hållbarhet och övriga berörda i projektet.
- Samordna projektering med övriga intressenter.
- Representera projektet i teknikfrågor i kontakter med interna och externa intressenter, vid behov använda teknikstöd.
- Tillse att projekteringstidplaner upprättas och att följa upp och styra mot dessa.
- Ansvara för ekonomistyrningen och prognosarbetet i projekteringsuppdragen.
- Leda samordnande projekteringsmöten.
- Utföra BAS-P-uppgifter genom delegering.
- Kommunicera tekniska frågor med beställargruppen.
- Granska leveranser från projektörer.
- Rapportera till projektledare.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Kandidaten ska ha varit projekteringsledare för systemhandling eller bygghandling i minst tre projekt, varav minst ett som omfattar BEST.
- Minst 15 års erfarenhet av projektledning/projektering inom anläggningsbranschen.
- Kravställd erfarenhet måste framgå i CV för att anbud skall kunna godkännas."
- Kandidaten ska ha behörig Bas-P utbildning.
- Kandidaten ska ha varit projekteringsledare eller motsvarande för projektering av bergtunnel i minst två projekt.
- Kandidaten ska ha minst 5 års erfarenhet av genomförandeskedet som beställare.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Har arbetat åt offentlig beställare i minst 10 år.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström