Samordnande Registrator

Samordnande Registrator

Arbetsbeskrivning

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.




Välkommen till en av Sveriges snabbast växande kommuner! Här pågår landets enskilt största VA-utbyggnad och vi har snabbt förflyttat oss från ett industrisamhälle till att vara en expansiv kommun i tillväxt i både stads- och landsortsmiljö.

Hos oss har du chansen att göra skillnad och vara en kugge i demokratihjulet när vi ska ta fram underlag för ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem. Vi tror på medarbetaren och erbjuder flexibel arbetstid, frihet att växa och frihet att ta ansvar.

Kansli- och utredningsavdelningen ingår i kommunledningskontoret som ansvarar för strategiskt verksamhets- och ledningsstöd samt säkerställer samordning inom hela kommunförvaltningen. Avdelningen utgörs av en nämnd- och registraturenhet, säkerhetsenheten samt en utredarenhet. Du blir en av 17 medarbetare vid nämnd-och registraturenheten, som utgörs av nämndsekreterare, registratorer, administratörer och arkivarie.

 

Rollen som samordnande registrator innebär att du ansvarar för att samordna det operativa arbetet inom arkiv- och registratorsgruppen.
Din huvudsakliga uppgift är att fördela arbetsuppgifterna inom gruppen och samordna arbetet för att uppfylla de dagliga leveransmålen. Gruppens arbetsuppgifter innefattar bland annat registrering av inkomna handlingar, expediering av beslut samt utlämnande av allmänna handlingar. Gruppen ansvarar även för kommunarkivet och dess verksamhet.
Du är drivande i utvecklingsarbetet inom gruppen samt arbetar aktivt med att förbättra rutiner och interna utbildningar för att säkerställa en god kvalité i kommunens diarium och arkiv. Som samordnande registrator kommer du även att vara drivande och sammanhållande i utvecklingsarbetet inom registraturens ansvarsområde.
I Värmdö kommun pågår ett omfattande utvecklingsarbete under det gemensamma namnet Smartare Värmdö - Värmdö kommun (varmdo.se) vilket du på olika sätt kommer att ingå i.

Vi söker dig som har en högskoleexamen inom statsvetenskap, juridik eller motsvarande erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig vana att jobba som registrator och det är meriterande om du har kunskaper inom arkivområdet. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Utbildning inom registratur/arkiv, informationshantering samt erfarenhet av verksamhetsutveckling och digitalisering är starkt meriterande.
Din administrativa förmåga är god och du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Du har mycket god datorvana och du har tidigare arbetat i olika digitala ärende- och dokumenthanteringssystem.

Som person är du positiv, nyfiken och har lätt för att lära. Du är bra på att få andra personer med dig och ditt arbetssätt karaktäriseras av, struktur noggrannhet och utpräglad servicekänsla. Du har förmåga att självständigt prioritera olika arbetsuppgifter och kan hantera både strategiska frågor och operativa uppgifter. Du arbetar mycket bra i grupp och bygger nätverk inom såväl utanför organisationen.

 

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på ”sök tjänst” nedan och följ sedan instruktionerna. Urval, och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2021.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Sofia Spolander, tf kanslichef och tf enhetschef vid nämnd- och registraturenheten, via växeln 08-570 470 00. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

27 november 2024

Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024