Samordnande utvecklingsledare välfärdsteknik till Förvaltningskansliet

Samordnande utvecklingsledare välfärdsteknik till Förvaltningskansliet

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsutveckling med stöd av digitalisering står högt på agendan inom kommunens socialtjänst och Socialförvaltningen vill så klart erbjuda örebroarna den bästa tänkbara vardagen. För att kunna göra det är välfärdsteknik ett område vi vill vässa oss inom. Vill du vara en nyckelperson i vår digitala utveckling?

Om tjänsten

Som samordnande utvecklingsledare inom välfärdsteknik kommer ditt uppdrag gå ut på att samordna arbete med välfärdsteknik över hela socialförvaltningen. Rollen innebär att du arbetar på både en taktisk och operativ nivå. Du kommer bland annat att leda projekt från behovsanalys, upphandling och kravställan till själva implementeringen och förvaltandet av tekniken. I den här rollen ligger ett stort fokus på att stödja verksamheterna i att komma till görande inom området. Dina närmsta samarbetspartners blir olika funktioner inom förvaltningskansliet exempelvis objektledaren samt andra funktioner som jobbar inom förvaltningens områden. Du kommer även i samverkan med objektledaren och objektspecialister ha kontakt med leverantörer av välfärdsteknik.

Exempel på arbetsuppgifter:

• ansvara för och leda arbetet med utveckling, nyttjandet och förvaltande av välfärdsteknik
• arbeta på en taktisk nivå med att vara bollplank, ta fram behov och arbeta strukturerat med prioriterade utvecklingsområden
• vara uppdrags- och projektledare för olika uppdrag inom området välfärdsteknik
• omvärldsbevaka nationella satsningar och representera Örebro kommun i forum
• delta i förvaltningens arbete med den digitala färdplanen

Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen är indelad i de tre områdena vård och omsorg, individ- och familjeomsorg samt funktionsstöd. Varje område har en egen politisk nämnd och det är på dessa nämnders uppdrag som vi i socialförvaltningen arbetar. Den här tjänsten är placerad vid socialförvaltningens kansli som har i uppdrag att stödja och samordna utvecklingsarbetet i vår stora förvaltning med extra fokus på att vara en samlad förvaltning. Kansliet bildades efter en omorganisation vid årsskiftet och håller därför fortfarande på att formas, men vi har högt i tak, en stark utvecklingsanda och vilja att förenkla för verksamheterna. Häng med på vår resa!

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
I rollen förväntas du ta ansvar och självständigt driva utvecklingsarbetet framåt. Du bidrar till ett gott samarbetsklimat och har förmåga att anpassa dig efter ändrade direktiv. Förändring tar tid att få igenom och därför behöver du vara uthållig även vid bakslag. Rollen kräver god kommunikativ förmåga för att kunna motivera och förklara förslagna aktiviteter och förändrade arbetssätt för både politiken och verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk examen om minst 180 hp med inriktning mot exempelvis socionom, teknik, arbetsterapeut eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant
• gedigen erfarenhet av området välfärdsteknik
• erfarenhet av att sätta sin in i och förstå komplexa verksamhetsprocesser och IT-system
• erfarenhet av projektledning
• erfarenhet av upphandling och kravställan

Meriterande:

• goda kunskaper inom för området relevant lagstiftning (exempelvis socialtjänstlagen, lagen om särskilt stöd för funktionshindrade, hälso- och sjukvårdslagen samt förvaltningslagen)
• erfarenhet av arbete mot nämnd
• erfarenhet av förändringsledning

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: så snart som möjligt enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 27 augusti.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2023
  • Ansök senast: 27 augusti 2023

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024