Samordnare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till en av Sveriges snabbast växande kommuner! Hos oss har du chansen att göra skillnad och vara en kugge i demokratihjulet. Det politiska beslutsfattandet bygger på välgrundade underlag och samordning av viktiga områden och det är där du som samordnare kommer in.

Som en del av en centralt placerad stödfunktion bistår du såväl politiker som övriga delar av förvaltningen med strategisk samordning. Vi tror på medarbetaren och erbjuder flexibel arbetstid, frihet att växa och frihet att ta ansvar. Utredningsenhetens arbete med ärendeberedning till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige innebär ett varierande arbete med god insyn i beslutsfattandet. Ingen dag är den andra lik och som samordnare hos oss kommer du få utlopp för såväl din kreativa som din mer byråkratiska sida.

Rollen som samordnare innebär att du bland annat ansvarar för systemförvaltningen av de verksamhetssystem som avdelningen administrerar. I detta ingår avtalsuppföljning, strategiskt utvecklingsarbete, framtagande och uppföljning av årliga förvaltningsplaner, långsiktig planering samt behovs-analyser hos användarna mm. Du är länken mellan systemadministratörerna, systemägarna och leverantörerna.

I rollen ingår också att du ansvarar för kommunens författningssamling som innehåller kommunens föreskrifter och övergripande styrdokument. I detta ingår framtagande och revidering av styrande dokument, publicering på kommunens webbsida, stöd till övriga sektorer samt omvärldsbevakning. Vidare kommer du vara projektledare för interna projekt på avdelningen samt kunna stödja övriga avdelningar inom sektorn med denna kompetens. Generella utredningsuppdrag kan förekomma.

Vi söker dig som har för tjänsten relevant akademisk examen och erfarenhet av att tillämpa kommunallagen, offentlighet och sekretesslagen och förvaltningslagen. Du har erfarenhet av att arbeta i något/några av de system som ingår i systemförvaltningen; verksamhetssystemet Stratsys, dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360, valadministrationssystemet Kaskelot, förtroendemannasystemet Troman samt E-arkivet Marshal. Det är meriterande om du har projektledarutbildning eller erfarenhet av projektledning samt systemförvaltning i en kommun. Erfarenhet av att arbeta med styrande dokument i en kommun, framförallt reglementen, arbetsordningar och delegationsordningar är meriterande.

Tjänsten förutsätter att du snabbt kan sätta dig in i olika frågeställningar och att du är strukturerad, noggrann och juridiskt kunnig gällande kommunallagen. Som person är du utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra. I rollen ingår externa kontakter med leverantörer, varför du är duktig på att bygga relationer samtidigt som du vågar ställa krav och följa upp. Du har en utpräglad servicekänsla och mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du är van vid att arbeta självständigt och kan genomföra uppdrag inom fastställda tidsramar.

Utredningsenheten består av sex kompetenta medarbetare och tillhör kansli- och utredningsavdelningen där också registratorer, nämndsekreterare och arkivarier arbetar. Under 2017 kommer vi på enheten bland annat att arbeta med att utveckla processerna och likformigheten i utredningsarbetet samt slutföra ett projekt kring kommunens författningssamling, som syftar till att skapa en tydlig struktur och likformighet för kommunens styrande dokument och hur dessa ska presenteras på kommunens hemsida. Ansvaret för förberedelserna och genomförandet av valet 2018 finns också hos utredningsenheten.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på "sök tjänst" nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 20 augusti 2017.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Anna Spetz, utredningschef,
08-570 471 97. Fackliga representanter nås via kontaktcenter, 08-570 470 00.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Värmdö kommun Gustavsberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare.
  • Publicerat: 18 juli 2017

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024