OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hörby kommun med 14 900 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet.
Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur.
Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta.
Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare.
Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten.
Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter.
Vid årsskiftet infördes en ny organisation för socialförvaltningen och en Samordnare behövs nu inom Myndighetsenheten.
ARBETSUPPGIFTER
Inom Socialförvaltningens Myndighetsenhet utreds behov inom vård och omsorg, LSS, barn och ungdom, familjerätt, vuxna, samt handläggning av serveringstillstånd. Beslut verkställs genom IFO Barn- och familj och IFO Vuxen med målet att finna lösningar på hemmaplan med egen personal.
I komplexa ärenden behövs nu en samordnare som anställs på Myndighetsenheten men har sin arbetsplats på IFO Barn- och familj. Som samordnare har du ansvar för enskilda individärenden som har ett biståndsbeslut med flera insatser vilka ska genomföras och följas upp.
Du skall arbeta med en helhetssyn och bidra till att verksamheten kännetecknas av professionalitet och ett gott förhållningssätt.
KVALIFIKATIONER
Du är socionom med lång erfarenhet inom socialtjänstområdet. Du har ett salutogent förhållningssätt och ser lösningar istället för hinder. Arbetet innebär förmåga till "helikopterperspektiv" och kunna hålla flera processer igång samtidigt.
Du ska ha god förmåga att strukturera ditt arbete och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska ha intresse för omvärldsbevakning och hålla dig a´jour med nyheter inom området.
Du kommer att arbeta både självständigt och i team och ska ha god förmåga att samverka med kollegor, ledning och externa aktörer. Det är därför viktigt att du är en lagspelare med egen drivkraft. Kunskap om BBIC är ett krav liksom generell datavana; vi använder verksamhetssystemet ProCapita.
Du ska tycka om att både utveckla och genomföra nya metoder och arbetssätt då vi står inför en period med många möjligheter.
Erfarenhet av att handleda uppdragstagare är en merit som värderas högt.
Körkort är ett krav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Hansson
0415.378102
Ingrid Larsson
0415.37 83 94
Fackliga representanter nås via växeln.
0415.37 80 00
Susanne Broddmarker
0415.378014
Ewa Mellerström
0415-37 82 59
Carina Claesson
0415-378160
Tommy Karlsson/Vision
Fackliga representanter nås via växeln 0415-180
Anette Ågren
Charlotte Nilsson