Samordnare

Samordnare

Arbetsbeskrivning

Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!

Inom Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling (IEI) bedrivs utbildning och forskning inom ett brett spektrum av områden, från ekonomi och management till design och teknik. Vi är en av universitetets största institutioner och vår integrerade utbildning och forskning stödjer varandras utveckling. Vårt mål är att vara en institution som uppmuntrar förnyelse, utveckling och innovation. Hos oss finns tydliga kopplingar till företag och organisationer, något som bidrar till studenternas anställningsbarhet och forskningens tillämpning.
Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/iei

Vi söker nu en Samordnare till Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

Dina framtida arbetsuppgifter
Institutionen har behov av att samordna och utveckla kanslifunktionen för att möta framtida krav och skapa en ändamålsenlig och kvalitetssäker central administration. De huvudsakliga arbetsuppgifterna för anställningen som samordnare inom institutionens kanslifunktion kan sammanfattas i två huvuduppgifter, dels arbete som är kopplat till hela kedjan av medarbetarnas administrativa infrastruktur före, under och efter anställningstiden och dels arbete med institutionens fysiska arbetsmiljö och lokalsamordning.

Samordnarens uppgift avseende infrastrukturfrågorna är att ansvara för institutionens kontohantering och epostlistor samt ha uppdrag som telefoniansvarig. Uppdraget innebär att vara kontaktperson mot HR-funktionen inför medarbetares introduktion och avslut avseende ovanstående frågor.  Du har även nära dialog med IT-avdelningen i de frågor som berör medarbetarens informationssäkerhet samt vid inköp och avyttring av medarbetares datorer och telefoner.

I den delen av arbetet som berör fysisk arbetsmiljö och lokalsamordning bidrar du i din roll till att skapa goda förutsättningar för institutionens medarbetare att utföra sitt uppdrag kring forskning, samverkan och undervisning. I det dagliga arbetet ingår inköp av inredning och utrustning, kontakter med leverantörer och samverkan med lokalvård och vaktmästeri. I uppdraget ingår även att deltaga som sekreterare i de till uppgifterna relaterade mötesforum.

Du arbetar i nära samarbete med institutionens HR-funktion, lokalansvarig samt övrig administrativ personal. I den samordnande rollen förväntas att du är drivande i utveckling och digitalisering av administrativa stödprocesser samt aktivt deltar i institutionens eget kvalitets- och förändringsarbete.

Som medarbetare inom avdelningen för verksamhetsstöd förväntas man också vid behov kunna gå in och arbeta med andra administrativa uppgifter än de som man normalt arbetar med.

Din framtida arbetsplats
Du kommer att arbeta vid Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling på campus Valla. Institutionen, med ca 500 anställda, bedriver grund- och forskarutbildning och forskning inom filosofisk och teknisk fakultet. Institutionens teknisk/administrativa personal, ca 50 personer, organiseras inom avdelningen för verksamhetsstöd.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av kvalificerat och självständigt administrativt arbete, gärna inom universitets- och högskolesektorn. Du ska ha en examen på lägst gymnasienivå. God datorvana och erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-relaterade frågor och olika systemstöd är ett krav för anställningen. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Som person har du god samarbetsförmåga, tar ansvar för ditt arbete och driver det framåt. Du är strukturerad med god planeringsförmåga samt flexibel och kvalitetsmedveten. För att lyckas bra i rollen är det viktigt att ha en hög integritet och god förmåga att skapa kontakter och goda relationer i ditt arbete.  Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativa systemstöd inom högskolesektorn. Även relevant kunskap om fastighets- och inköpssystem är meriterande. 

Personliga egenskaper värderas högt för att du som person ska passa in i den miljö som du kommer att verka inom.

Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning, heltid

Tillträde
2020-07-01 eller efter överenskommelse

Lön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.

Fackliga kontaktpersoner
För kontakt med fackliga kontaktpersoner se nedan.   

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 28 maj 2020. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.


Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Välkommen med din ansökan!


Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Universitet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2020
  • Ansök senast: 28 maj 2020

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024