OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burlövs kommun - den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
Här skapar vi värde för våra medborgare i en kommun i tillväxt.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Hemtjänsten i Burlövs kommun genomgår en spännande utveckling för att bättre kunna möta de framtida utmaningar som hemvården står inför. Vi är mitt i en spännande resa med ett digitalt planeringssystem som fördelar våra resurser utifrån behov med mål att skapa det bästa för både medborgare och medarbetare.
Nu söker vi en samordnare till vårt team på fyra!
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som samordnare innehåller flera viktiga delar för att Hemtjänsten med tre enheter ska flyta. Du planerar och planera om efter bemanning och behov i Life Care planering samt gör löpande uppdateringar av uppgifter i systemet. Tar emot och verkställer beslut från biståndshandläggare samt ordinationer och uppdrag från HSL-personal. Som samordnare så ingår det att utföra undersökning av arbetsmiljön i enskilda brukares hem och utse kontaktman för nya brukare
Från Hemtjänstens tre enhetschefer finns det administrativt arbete kopplat till personal. Som samordnare så ingår även att planera och följa upp introduktion av nyanställda.
För att lösa detta utmanande arbete som är för den som inte tycker om att ha tråkigt, så är ni ett tight team om fyra samordnare!
KVALIFIKATIONER
För tjänsten som samordnare krävs erfarenhet av planering i Lifecare planering eller liknande system. Erfarenhet av administrativt arbete är också ett krav och vana av att använda datorn som ett arbetsredskap samt erfarenhet av att växla mellan arbete flera olika system.
Som samordnade är det viktigt att du har ett medborgafokus, ett professionellt bemötande och är lyhörd i kombination med förmåga att skapa tydlighet. För att lyckas med uppdraget är det viktigt att du har förmåga att samarbeta och samverka med samtliga aktörer inom och utanför den egna organisationen.
Gymnasieutbildning 3-årig eller annan utbildning som bedöms som likvärdig.
ÖVRIGT
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.
Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Åsa Gymark
040-625 65 26
Enhetschef Ingrid Jansson
040-625 67 41