OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskolan i Jönköping är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av internationalisering, entreprenörsanda och samverkan med näringsliv och offentliga verksamheter. Högskolan är organiserad som en koncern, med Stiftelsen Högskolan i Jönköping som moderorganisation och fem helägda dotterbolag. Utbildning och forskning bedrivs vid fyra fackhögskolor. Högskolan har ca 12 000 studenter, ca 800 anställda och omsätter ca 800 mnkr.
Tjänsten kommer att vara placerad på Högskolan för lärande och kommunikation, på Avdelningen för kompetensutveckling. Avdelningen för kompetensutveckling vid HLK består av fem medarbetare som säljer och anordnar uppdragsutbildningar som knyter an till de utbildningar som HLK har examensrätter för. Du kommer i ditt uppdrag skräddarsy utbildningar som passar uppdragsgivarens behov. HLK har lärare och forskare inom en rad olika områden; Lärande i förskola, skola och fritidshem, Medie- och kommunikationsvetenskap, Internationellt arbete samt Personalvetenskap.
Arbetsuppgifter
Som samordnare består dina arbetsuppgifter i huvudsak av att sälja och administrera kompetensutveckling till yrkesverksamma, som efterfrågas av det omgivande samhället ? lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. I uppgifterna ingår att samarbeta med övrig personal inom avdelningen, marknadsföra, utveckla, organisera och genomföra olika typer av utbildningsuppdrag. Det kan handla om allt från enstaka dagar till längre poänggivande kurser, utredningsuppdrag, utvärderingar etc. Arbetet innebär omfattande externa och interna kontakter.
Kompetens och bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning på minst kandidatnivå. Du har minst 5 års tidigare arbetslivserfarenhet och erfarenhet av administrativt arbete är meriterande. Det är meriterande att ha god kännedom om näringslivets olika branscher samt god kännedom om verksamheter i gymnasieskola och de senare åren i grundskolan samt erfarenhet inom det naturvetenskapliga/matematiska ämnesområdet. Tidigare erfarenhet av arbete med uppdragsverksamhet inom högskole- och universitetsvärlden, liksom upparbetade kontakter till presumtiva uppdragsköpare är även det meriterande. Då HLK har en internationell profil förväntas du ha god skriftlig och kommunikativ förmåga i såväl svenska som engelska.
Vem är du?
Vi söker dig som är glad, positiv, engagerad och full av energi. Tjänsten innebär många kontakter både internt och externt vilket ställer krav på utåtriktad och kommunikativ kompetens. Du behöver ha en god samarbets- och initiativförmåga, vara strukturerad samt ha förmågan att arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning
Tjänsten är tillsvidare, heltid, och inleds normalt med en sex månaders provanställning. Högskolan tillämpar individuell lönesättning, ange därför löneanspråk.
Upplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Katharina Anemyr, 036 10 14 10. Du kan även kontakta våra fackliga företrädare Robert Gunnarsson (SACO), Gun Sand (Lärarförbundet) samt Thomas Axelsson (ST). Samtliga nås på telefon 036 10 10 00.
Ansökan
Ansökan ska innehålla styrkt meritförteckning/CV och kortfattad beskrivning av din yrkesbakgrund. Ange även minst 2 referenser.
Välkommen med din ansökan till registrator@hlk.hj.se senast 23 maj 2014. Märk din ansökan med Dnr 2014/1296-724 Samordnare
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Christer Melin
+46 36 10 15 96
Avdelningschef Christer Melin
036-10 15 96