OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 500 medarbetare, varav 90 talet är chefer. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med stort fokus på dem som vi är till för. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.
Läs mer om oss via hemsida: www.boras.se/kommunochpolitik/kommunensorganisation/forvaltningar/vardochaldreforvaltningen
Vill du ingå i ett engagerat och verksamhetsnära team med tydligt fokus på att vara ett administrativt stöd till berörda enhetschefer och medarbetare?
Borås Stads hemtjänst är fördelad på 11 hemtjänstgrupper och är verksamma i Borås centralort men även i ytterområdena. Verksamheten leds av en verksamhetschef samt 19 enhetschefer.
Vi behöver nu förstärka vår verksamhet med en administrativ samordnare till enheten Norrmalms Hemtjänst. Tjänsten utgår från Margaretagatan i Borås med närhet till Kypegårdens friluftsområde.
I rollen som administrativ samordnare så är du ett brett administrativt stöd för enhetscheferna. Du är en god ambassadör för verksamheten samt står för en god samverkan.
I samråd med enhetschef planerar och organisera du det dagliga arbetsflödet i verksamheten. Du hanterar administration kring personal, så som sjuk-/ledighetshantering, semesterplanering, schemaläggning samt viss lönehantering. I dialog med enhetschef förbereder du och samordnar verksamhetsmöten, APT, utvecklingsdagar samt planeringsdagar. I samband med utbildningar anmäler du personal samt ser över bemanningen. Vidare så tar du fram uppgifter ur verksamhetssystemen (TES, VIVA, Time Care, Heroma) samt bereder verksamhetsunderlag.
En naturlig del i tjänsten är löpande kontakt med interna och externa parter. Vidare så bidrar du till det ständiga förbättringsarbetet av arbetssätt och rutiner inom det administrativa området.
Vi söker dig som har högskoleutbildning alt. KY-utbildning eller motsvarande (minst 1 årig) med inriktning mot administration.
Vid avsaknad av utbildning så är dokumenterad yrkeserfarenhet inom administration/samordning under minst två år ett krav.
Vidare så ställer tjänsten krav på att du har god IT/systemvana samt att du behärskar EXCEL och Officepaketet väl. Erfarenhet av Heroma, Time Care, Viva och Agresso meriteras likväl som erfarenhet inom verksamhetsområdet vård och omsorg.
Körkort meriteras.
Viktiga personliga egenskaper som vi värderar är du är strukturerad och självgående samt att du har förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du behöver vara serviceinriktad och flexibel samt trivas med att hantera många kontaktytor.
Vidare uppskattar vi förmåga att se möjligheter till utveckling och förbättring av arbetssätt och rutiner inom det administrativa området.
Har du dessutom en god samarbetsförmåga, positiv inställning och ett helhjärtat engagemang så kommer du att trivas hos oss!
Vi erbjuder
Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater erbjuds du som anställd inom Borås stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.