OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Genom att arbeta professionellt vårdar vi kommunens lokaler och bidrar till hållbarhet.
Lokalvården är viktig för alla som vistas i lokalerna då det påverkar trivsel och hälsa. Vi arbetar
ergonomiskt med moderna redskap och metoder för en bra arbetsmiljö som främjar god hälsa för vår personal.
Som samordnare i Uddevalla kommun bidrar du till att utveckla verksamheten. Det kan handla om att hitta lösningar i vardagen, dela med sig av erfarenheter och att vara aktiv på möten och vid
utbildningstillfällen.
I rollen som samordnare arbetar du nära enhetschefen. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att samordna personalresurser, kvalitetssäkra verksamheten och att introducera och handleda personal. I arbetsuppgifterna ingår även lokalvårdsarbete.
För arbetsuppgifterna krävs flerårig erfarenhet av lokalvårdsarbete. Har du erfarenhet som samordnare och har handledarutbildning är det meriterande. Du har Pryl-utbildning eller motsvarande. De administrativa delarna i uppdraget ställer krav på god datorvana. För uppdraget krävs även körkort och tillgång till bil.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som tar ansvar samt strukturerar och organiserar ditt arbete på ett självständigt sätt. Du ser saker som behöver göras, är hjälpsam, tar egna initiativ och uppnår resultat. Du kan snabbt ställa om och anpassa dig till ändrade omständigheter om situationen kräver det. Uppdraget innebär att du har lätt för att skapa relationer och samarbeta väl med flera olika kollegor.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Jörgen Storm, Enhetschef
0522-69 64 60
Lisa Cronholm, Avdelningschef Myndighet
0522-69 63 68
Lars-Göran Johansson, Avdelningschef
0522-69 64 56
Andreas Roos, Avdelningschef
0522 695679
Andreas Roos, Avdelningschef
0522-69 56 79
Simone Saul
0522-697073
Berit Carlsson, Tf Lantmäterichef
0522-697361
Lisa Cronholm, Avdelningschef
0522-69 63 68
Sten-Anders Olsson
0522-69 63 64
Anders Knutsson, Bostadsanpassningshandläggare
0522-69 64 58