OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försörjningsverksamheten Enheten för arbete & kompetens
I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.
I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.
Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!
Vi söker en samordnare till vårt administrativa team.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i enhetens administration med huvudsakligen samordning, arbetsledning och utveckling av administrativa uppgifter. I tjänsten ingår även bemanning av reception och möten med besökare, telefonservice, arbete i verksamhetssystem, utskick, arkiv, posthantering, ekonomi, inköp, intern service på arbetsplatsen och övriga administrativa arbetsuppgifter.
Som samordnare för det administrativa arbetet ska du utgöra ett stöd för och handleda enskilda medarbetare i det dagliga arbetet. Du ska bidra till samverkan och samordna uppgifter övergripande mellan arbetsgrupper och verksamheter inom enheten. Du leder arbetsmöten inom området och bidrar till att arbetsresultat följs upp. Du bidrar även till att rutiner som berör arbetsgruppen följs upp, hålls uppdaterade och är samordnade med övriga grupper inom verksamheterna.
Du kommer att arbeta i ett arbetsledande team tillsammans med verksamhetschef, 1:e socialsekreterare, koordinator och personalmentor.
Din kompetens
Vi vill att du har eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller reception samt erfarenhet av arbetsledning.
För att lyckas och trivas hos oss behöver du ha god förmåga att samarbeta. Du behöver vara trygg i dig själv, ha en hög grad av etik i ditt arbetssätt och god självinsikt. I mötet med människor är du serviceinriktad, tydlig och har kulturell medvetenhet.
Du är strukturerad i ditt arbetssätt och är tydlig i ditt sätt att kommunicera, både skriftligt och muntligt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska och goda kunskaper inom IT. Det är meriterande om du är flerspråkig. Denna roll förutsätter ett helhetsperspektiv, både i ditt eget arbete och inom organisationen. Det är också viktigt att du kan hantera stressiga situationer på ett bra sätt.
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.