OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag.
Förvaltningen består av ca 2 500 medarbetare varav ca 700 arbetar inom den kommunala hemtjänsten.
Vi som jobbar inom hemtjänst Fristad är ett härligt gäng bestående av samordnare, hemtjänstkoordinatorer, undersköterskor, vårdbiträden och chefer. Hos oss arbetar män och kvinnor med olika bakgrund, vilket berikar vår verksamhet och breddar vår kompetens.
Hemtjänst Fristad utgår från stora och fina lokaler centralt i Fristad.
En god arbetsmiljö är viktig för oss och inom hemtjänst Fristad arbetar chefer och medarbetare tillsammans för att främja ett gott arbetsklimat där alla kan trivas.
Arbetsglädje, samarbete och kollegialt stöd är nycklar i det arbetet som vi gemensamt bidrar till och tar ansvar för att skapa.
Kuriosa för Fristad hemtjänst är att vi ofta får höra att vi är hjälpsamma och lyfter och peppar varandra i gruppen.
Att arbeta inom hemtjänsten i Vård- och äldreförvaltningen är att göra något viktigt på riktigt. Ett arbete som är meningsfullt och roligt, där du gör skillnad varje dag!
I rollen som administrativ samordnare så är du ett brett administrativt stöd för enhetschefen. Du är en god ambassadör för verksamheten samt står för en god samverkan.
I samråd med enhetschef planerar och organisera du det dagliga arbetsflödet i verksamheten.
Du hanterar administration kring personal, så som sjuk-/ledighetshantering, semesterplanering, schemaläggning samt viss lönehantering. I dialog med enhetschef förbereder du och samordnar verksamhetsmöten, APT, utvecklingsdagar samt planeringsdagar. I samband med utbildningar anmäler du personal samt ser över bemanningen. Vidare så tar du fram uppgifter ur verksamhetssystemen (TES, VIVA, Time Care, Heroma) samt bereder verksamhetsunderlag.
En naturlig del i tjänsten är löpande kontakt med interna och externa parter. Vidare så bidrar du till det ständiga förbättringsarbetet av arbetssätt och rutiner inom det administrativa området.
Arbetstiden är dagtid måndag tom fredag.
Vi söker dig som har högskoleutbildning alt. KY-utbildning eller motsvarande (minst 1 årig) med inriktning mot administration.
Vid avsaknad av utbildning så är dokumenterad yrkeserfarenhet inom administration/samordning under minst två år ett krav.
Vidare så ställer tjänsten krav på att du har god IT/systemvana samt att du behärskar Excel och Officepaketet väl. Erfarenhet av Heroma, Time Care, Viva och Agresso meriteras likväl som erfarenhet inom verksamhetsområdet vård och omsorg.
Körkort är krav.
Viktiga personliga egenskaper som vi värderar är du är strukturerad och självgående samt att du har förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du behöver vara serviceinriktad och flexibel samt trivas med att hantera många kontaktytor.
Vidare uppskattar vi förmåga att se möjligheter till utveckling och förbättring av arbetssätt och rutiner inom det administrativa området.
Har du dessutom en god samarbetsförmåga, positiv inställning och ett helhjärtat engagemang så kommer du att trivas hos oss!
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor erbjuds du som anställd inom Borås stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.
Om du är intresserad av att arbeta hos oss i Fristad men inte bor i närheten eller har egen bil, försäkra dig gärna om att du kan ta dig till och från arbetet. De allmänna kommunikationsmedlen/kollektivtrafiken till och från Fristad är begränsade.
Välkommen med din ansökan!