Samordnare

Samordnare

Arbetsbeskrivning

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 200 medarbetare, varav 80 chefer, och ansvarar för en nettobudget på 1,3 miljarder kronor.
Vård-och äldreförvaltningens nämnd har beslutat att staden ska arbeta mer proaktivt med seniorers hälsa. Ett led i detta är arbetet med starkt fokus på hälsofrämjande insatser för stadens seniorer. Detta innefattar bland annat demensteam, dagverksamheter för demenssjuka, mötesplatser, seniorhälsokonsulenter samt anhörigstöd. Genom ett gott samarbete med ständiga förbättringar främjar vi också en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.
Vi söker nu en samordnare till verksamheten för förebyggande arbete.

I rollen som samordnare så är du ett brett stöd för de två enhetscheferna inom förebyggande.
I samråd med enhetscheferna planerar och organiserar du också det dagliga arbetsflödet i verksamheten. Du hanterar administration kring personal så som sjuk-/ledighetshantering, semesterplanering, schemaläggning samt fakturahantering. I dialog med enhetschefer så förbereder och samordnar du verksamhetsmöten, arbetsplatsträffar (för anteckningar) samt utvecklingsdagar. Du samordnar även och bokar lokaler vid övriga möten så som intervjuer, introduktion med mera. Tillsammans med chef så ombesörjer du relevant kompetensförsörjning för medarbetarna så som kurser och utbildningar.
En naturlig del i tjänsten är löpande kontakt med interna och externa parter. Du är en god ambassadör för verksamheten samt står för en god samverkan.

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning så som administratörsprogrammet eller motsvarande
Administrativ erfarenhet som samordnare/administratör eller liknande befattning meriteras.
Du har god IT/systemvana (EXCEL samt Officepaketet) samt uttrycker dig väl i tal och skrift (svenska ett grundkrav).
Erfarenhet av Heroma och Agresso meriteras. Körkort är ett krav.
Viktiga personliga egenskaper som gör dig framgångsrik i tjänsten är att du har ett salutogent synsätt och är lösningsorienterad. Vidare så är du är självgående och har förmåga att prioritera och planera ditt arbete.
Vi värderar att du är serviceinriktad och flexibel samt att du trivs med att hantera många kontaktytor.
God samarbetsförmåga, positiv inställning och ett helhjärtat engagemang ser vi som nödvändiga för att du ska trivas på denna tjänst.
Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater erbjuds du som anställd inom Borås stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.

Facklig företrädare nås via Borås stads växel: 033:35 70 00

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024