OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Då vår nuvarande kollega kommer att gå på föräldraledighet söker vi nu en vikarierande samordnare inom verksamhetsstödet (VS) på Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper.
Dina framtida arbetsuppgifter
I uppdraget som samordnare bidrar du med ett brett serviceinriktat administrativt stöd till två av våra avdelningar. Det är en bred administrativ roll där du utgör ett viktigt stöd för hela avdelningen, och särskilt mot två avdelningschefer och forskningsledarna på avdelningarna. Du arbetar självständigt men har ett nära samarbete med dina samordnarkollegor inom VS, där ni alla har ett gemensamt ansvar för helheten. Tillsammans arbetar ni kontinuerligt med att utveckla interna processer, arbetssätt och teamarbete.
Som avdelningssamordnare förväntas du utgöra ett kvalificerat ledningsstöd som på ett proaktivt sätt arbetar utifrån avdelningens och verksamhetens behov. Det är en generalistroll där du berör många olika delar, exempelvis inom kommunikation, avtalshantering, inköp, infrastruktur, ekonomi, IT, HR, m.m. Du kommer att bygga upp en generell grundkompetens inom dessa områden för att kunna vägleda, utföra eller härleda frågorna vidare till rätt mottagare, och kommer samtidigt samverka med dessa områdens VS-funktioner för att tillsammans leverera en professionell administrativ leverans till verksamheten.
Utöver samverkan inom avdelningarna, institutionen, LiU så kommer du även samverka med andra nära externa samarbetspartners, exempelvis Region Östergötland.
Om du trivs med att bygga relationer och vill bidra till avdelningens framgång genom ett kvalificerat administrativt stöd så kommer du att trivas hos oss. Som samordnare förväntas du bedriva ett professionellt och ändamålsenligt administrativt verksamhetsstöd för BKV.
Din framtida arbetsplats
Till vardags rapporterar du till din enhetschef på enheten för verksamhetsnära administration, VERAD som är en del av avdelningen för verksamhetsstöd VS på Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper (BKV). Här omges du av ett stort nätverk och olika team av administrativa kollegor att samverka med. På VS finns ett 50-tal kollegor med hög kompetens och stort engagemang. Här bedrivs gemensamma utvecklingsfrågor inom administrationen för hela institutionen, och där du även förväntas ingå aktivt för hela VS.
Vi är måna om att tillvarata alla medarbetares kompetens och vi ger goda möjligheter till utveckling. Samtliga medarbetare har en långsiktig kompetensplanering och vid LiU finns goda möjligheter till mobilitet och utveckling nationellt och internationellt.
Vi arbetar generellt i en dynamisk miljö där såväl medarbetare som studenter har många olika nationaliteter, engelska i tal och skrift är vanligt förekommande hos oss.
LiU är en statlig myndighet vilket ställer höga krav på administrationen, bl.a. kring myndighetsutövande, lagstiftning, systemkompetens och rättssäkerhet. Du kommer att få ett introduktionsprogram, en mentor och gedigen intern utbildning.
Du har ditt kontor på en av avdelningarna du stödjer och sitter tillsammans med forskare, lärare och teknisk personal på Campus US, nära Tinnerbäcken och Trädgårdsföreningen.
Vid LiU tillämpas möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov, vilket medges i mindre omfattning i denna roll.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har minst treårigt gymnasium eller motsvarande utbildning. Har du även högskoleutbildning, gärna inom det beteendevetenskapliga området är detta meriterande.
Arbetsuppgifterna kräver att du har flerårig erfarenhet av serviceinriktat och kvalificerat administrativt arbete, helt eller delvis i tidigare uppdrag, där du ska ha arbetat med en bredd av administrativa uppgifter. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom myndighet är det meriterande, liksom erfarenhet av administrativt arbete inom utbildningsväsendet. Erfarenhet av arbete med proaktivt ledningsstöd är viktig för denna roll, och starkt meriterande.
Arbetet inom VS på BKV och administration är föränderligt och ställer höga krav på flexibilitet och anpassning, förmåga till helhetsperspektiv, kommunikation och kreativ problemlösning, vilka alla är förmågor och kompetenser som är viktiga för denna roll och för att arbeta hos oss.
I denna roll arbetar du dagligen i flera olika digitala administrativa system, och därför ser vi att du är trygg med att arbeta i en digital miljö och har vana vid att arbeta i olika administrativa system sedan tidigare. Att vara organiserad, strukturerad och ha hög grad av integritet är självklart för den här anställningen.
Du har förmåga att bygga relationer och nätverk, samt har god kommunikativ förmåga. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är krav för anställningen.
Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och lämplighet för anställningen.
Anställningens omfattning
Visstid, vikariat tom mars 2024
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Lön och förmåner
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.
På LiU/BKV tillämåar vi bl.a. flexibel arbetstid, vi har goda möjligheter till långsiktig kompetensutveckling, distansarbete, förmånlig semester och friskvård. Läs mer om förmåner för anställda här.
Fackliga kontaktpersoner
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 14 december 2022. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.
Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.
Välkommen med din ansökan!
Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.