OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Funktionshinderomsorgen 1 ansvarar för boenden, boendestöd, daglig verksamhet och sysselsättning samt kontaktpersoner inom Lss och SoL.
Som samordnare är du underställd enhetschef för samordnarteamet och du kommer att jobba nära ett chefsteam med tre enhetschefer. I dagsläget är uppdraget riktat mot chefer inom Bostad Lss. Övriga team som finns hos oss är socialpsykiatri och daglig verksamhet/sysselsättning.
Vårt mål är att leverera god vård och omsorg till Borlängebon och som samordnare är du en viktig medspelare för leveransen.
Borlänge kommun värnar om alla Borlängebor vi möter i vår arbetsvardag samt våra anställda. Vi ser gärna att du som söker arbete hos oss är vaccinerad mot covid-19.
Självklart lockar vår värdegrund dig!
- Jag finns här för Borlängebon
- Jag gillar utmaningar
- Jag möter varje människa med öppenhet
ARBETSUPPGIFTER
Vi är ett härligt gäng som trivs på jobbet då vi är engagerade och stöttande med en stor arbetsglädje.
I ditt dagliga arbete så kommer du hantera beställningar och bokningar, ansvara för utbildningssamordning och personaladministration. Du kommer arbeta i olika verksamhetssystem och stötta medarbetare med strukturer. Arbetet sker på uppdrag från ett team av enhetschefer vilket kommer gör dig till den som håller i den röda tråden där du ständigt behöver prioritera och hitta flexibla lösningar.
Kommande utmaningar är en växande organisation där det är viktigt att alla roller tar sitt ansvar, jobbar lösningsfokuserat samt har förmågan att jobba självständigt och i team.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en administrativ utbildning på lägst gymnasienivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du utbildningen Att leda utan att vara chef och/eller socialadministratör och/eller erfarenhet av yrket är det meriterande. Det är även önskvärt att du har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation. Det är även uppskattat om du har tidigare erfarenhet från verksamhetssystemen Lifecare och Heroma. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt.
Körkort B är ett krav för tjänsten.
För att lyckas i tjänsten behöver du vara analytisk för att kunna identifiera lösningar och förutse problem, utveckla effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar. Du behöver också kunna se helheten och prioritera därefter. Snabbt ta in nya kunskaper samtidigt som du använder dina tidigare kunskaper på ett flexibelt sätt.
Vi lägger också stor vikt vid att du är entusiastisk och positiv även i tuffa situationer, använda tidigare kunskaper samt en vilja och nyfikenhet att lära nytt. Du behöver vara lösningsfokuserad och ha en förmåga att tydligt och pedagogiskt leverera information både muntligt och i skrift. Du utvecklar din kompetens och prestation över tid.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.
Välkommen med din ansökan!
ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.