Samordnare

Arbetsbeskrivning

Hedin Parts and Logistics är en del av Hedin Mobility Group (HMG)och vårt uppdrag är att vara deras globala distributör av reservdelar och tillbehör. Vi skall serva alla Hedin Mobility Group’s varumärken i Europa* från distributionscentraler i Sverige och Europa med hjälp av supply chain hubbar i Nordamerika och på sikt även Asien. Våra kunder är HMGs återförsäljare, externa återförsäljare, e-konsumenter, andra distributörer och externa industri/automotive-3PL-kunder. Hedin Parts and Logistics har för närvarande tre kontor i Sverige, Nyköping, Trollhättan och Mölndal. Nu söker vi till vår enhet i Nyköping en trygg, stabil och lösningsfokuserad Samordnare!


 


Beskrivning av tjänsten


Som Samordnare kommer du att vara produktionsledarens högra hand och ansvara för flera områden. Rollen är mycket viktig för verksamheten och för att produktionen ska fungera på ett optimalt sätt vilket du är med och bidrar till genom din delaktighet att påverka och utveckla förbättringar. Tycker du om att engagera och göra dina medarbetare delaktiga är detta rollen för dig,


Som samordnare kommer dina ansvarsområden vara:


- Ansvar för att schemalägga avdelningens resurser och arbetsuppgifter så att optimal produktion uppnås. Detta kan medföra att andra avdelningar måste prioriteras före den egna.

 


- Tillse att se till att produktion startar och slutar enligt planerad tid. (Tillrättavisning av medarbetare är produktionsledarens ansvar).

 


-Tillse att arbete, processer utförs enligt instruktion/dokumentation.


 


- Att nyfiket och engagerat medverka till att arbeta fram och föreslå ständiga förbättringar.

 


- Ansvar för att kompetens för avdelningens uppgifter sprids inom gruppen för att säkerställa att produktionen inte står och faller med vissa nyckelpersoner.

 


- Skapa engagemang genom daglig information till det egna lageravsnittet om orderläge och resursläge på lagret samt vilka prioriteringar av resurs som görs för dagen/veckan

 


- Ansvar för att arbetstidslogg uppdateras för genomfört arbete per kund.

 


- Ansvar för att balansera och planera för personalens eventuella 1-dagars ledigheter så att produktionen är säkerställd samt planera arbetsschema och resurser i samråd med PL vid planerade längre frånvaro av personal.

 


- Ansvar att omedelbart rapportera aktuell status till produktionsledning om det finns risk för avvikelser (t.ex. risk för missade kundorder)

 


- Tillse att lokalen utryms vid brandlarm.


 


 


 


För att trivas i rollen ser vi att du lockas av en miljö med entreprenörsanda där alla strategier ännu inte finns på plats så du kan vara med att forma och påverka. Du vill vara en del av ett expansivt bolag och att arbeta mot högt uppsatta mål och att leverera resultat är något du är van vid. Vidare trivs du bra med att arbeta i team och vill vara en del av en företagskultur där vi vinner tillsammans och är måna om att ha kul längst vägen. Laganda, positivitet och viljan att vara med på en tillväxtresa är något du värdesätter högt.



Vem är du?


Vi ser att du är strukturerad, noggrann och har en stor drivkraft. För att axla rollen som Samordnare på Hedin Parts and Logistics ser vi att du är en van truckförare med både truckkort och körkort för bil. Du har erfarenhet av att vara samordnare/teamleader eller gruppledare. Det är meriterande om du har en bakgrund från lager/logistik. Vidare tror vi att du är en van användare av Officepaketet, främst Excel. Du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Som person är du strukturerad och utvecklingsfokuserad med ett innovativt, ihärdigt och lösningsfokuserat arbetssätt. Du är en god lagspelare som ser värdet i att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med en förmåga att kommunicera med alla.




För att lyckas i rollen tror vi att du är ansvarstagande, ordningsam och strukturerad.  Du är kommunikativ och tycker om att arbeta verksamhetsnära och trivs både med att arbeta med detaljerna och att se till helheten.



 


Vi erbjuder

Hos oss får du tryggheten i att vara en del av expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av trygghet, trovärdighet och tillgänglighet.


Orio AB köptes 2022 upp av Hedin Mobility Group och har efter det börjat expandera och bytt namn. Vi är bara i början av vår expansion så vi erbjuder dig chansen att följa med på en spännande resa som präglas av tillväxt och utveckling där du kommer vara delaktig i utvecklandet av Hedin Parts and Logistics,


 


Låter det spännande? Tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag!


 


För mer information om rollen, vänligen kontakta Helena Lantz på helena.lantz@hedinpartslogistics.com

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag är 2023-05-24

Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag.


Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 24 maj 2023

Liknande jobb


Lageransvarig till Skanska Rental!

Lageransvarig till Skanska Rental!

29 november 2024

Leveransmottagarassistent

Leveransmottagarassistent

20 december 2024

19 december 2024