OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Är du intresserad av samordning och optimering? Vill du bidra till att skapa en inspirerande arbetsmiljö i en av de mest avancerade byggnaderna för utbildning och forskning i Sverige? Då är detta tjänsten för dig!
Natrium, som ligger på toppen av Medicinareberget sedan 2023, är en toppmodern byggnad på 28 000 m² med åtta våningar fyllda med avancerade labbmiljöer, kontor, studieplatser, och lärandemiljöer. Här samsas 600 medarbetare och cirka 3000 studenter från olika naturvetenskapliga och tekniska institutioner.
Här kan du ta en virtuell rundtur i Natrium: Natrium
Vi söker nu en engagerad samordnare som kan ta Natrium till nästa nivå. Som samordnare kommer du att ha en nyckelroll i att leda det dagliga arbetet och säkerställa att vår byggnad stöder verksamheten på bästa sätt. Du kommer att samordna och optimera fastighets- och verksamhetsnära tjänster som är avgörande för att vår verksamhet ska fungera smidigt och kunna växa.
Samordnares mandat och beslutsbefogenheter regleras av delegation från dekan och arbetet sker i nära dialog med husledningen. Den består av prefekterna, som är chefer vid institutionerna, samt kanslichefen vid fakultetskansliet.
Arbetsuppgifter
• Stödja husledningen i frågor om fastigheten, service och drift, inklusive förbereda möten, dokumentation och beslutslogg mm
• Initiera och delta i projekt- och utvecklingsarbeten exempelvis arbetsplatsutveckling, omflyttningar, inköpssamordning, campusutveckling
• Samordna intern säkerhetssamordning gällande incident-, avvikelse- och behörighetshantering.
• Samordna och delta i:
• HSSE-gruppens arbete med det systematiska brandsäkerhetsarbetet, kemikalie- och laboratoriesäkerhet och miljöledningsarbetet i fastigheten
• Access-gruppens arbete med tillträdesbehörigheter i fastigheten
• Arbetet kring säkerhet, larm och krisberedskap för fastigheten
• Arbetet i receptionen
• Vara primär kontaktyta mot fastighetsägare och andra verksamheter på Medicinareberget, inklusive representation i Campusrådet för Campus Medicinareberget
• Samordna leverantörsavtal som rör gemensamma funktioner i Natrium: upphandling, -uppföljning och -utveckling
• Upprätta och följa budget för gemensamma driftskostnader tillsammans med ekonomisamordnare
• Ansvara för inventering av gemensamma anläggningstillgångar i fastigheten tillsammans med ekonomisamordnare
Kvalifikationer
Krav för anställningen:
Du har en avslutad teknisk utbildning, alternativt annan utbildningsbakgrund eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara relevant för anställningen, företrädelsevis inom facility management-området för att kunna möta verksamhetens olika behov av lösningar inom fastighet och service.
Du är van vid att arbeta självständigt och tar ansvar för både kvalitet och leveranser, samtidigt som du uppskattar att arbeta i samspel med kollegor och team inom verksamheten.
Du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt med god förmåga att planera ditt arbete och prioritera, samt hantera många uppgifter samtidigt.
Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt, något som ställer höga krav på samarbetsförmåga samt din förmåga att utrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
För att lyckas i rollen som samordnare bör du ha god kännedom om universitetets organisation.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna anställning.
Meriterande för anställningen:
Du har några års dokumenterad erfarenhet av arbete med fastighetsförvaltning inom högskola och universitet eller annan myndighet.
Du har erfarenhet av att delta i projekt kopplat till fastighetsservice och säkerhetsfrågor.
Anställning
Anställningen är tillsvidare på heltid med placering på Fakultetskansliet för naturvetenskap vid Göteborgs universitet. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde 2025-01-01 eller enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:
Gustav Bertilsson Uleberg, kanslichef: gustav.bertilsson.uleberg@science.gu.se
Åsa Arrhenius, ordförande i husledningen: asa.arrhenius@bioenv.gu.se
Har du frågor om anställningsförfarandet är du välkommen att kontakta:
Helena Skönvall, personalsamordnare: helena.skonvall@science.gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-10-30
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.