OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Studentavdelningen. Sista ansökningsdag: 2022-01-16.
Studentavdelningen är en del av universitetsförvaltningen med uppdrag att ge stöd och service till studenter samt handlägga studentärenden. Studentavdelningen ger även verksamhetsstöd och rådgivning till institutioner och universitetsledning. Inom avdelningen arbetar totalt ca 120 personer och verksamheten bedrivs i Studenthuset på universitetsområdet. I denna anställning kommer du arbeta inom Sektionen för studie- och karriärvägledning och internationell mobilitet, mer specifikt i gruppen för studie och karriärvägledning som består av nio personer. Gruppens uppdrag inkluderar både studie- och karriärvägledning och den centrala alumnsamordningen.
Alumnsamordnaren samarbetar nära de alumnkoordinatorer som finns vid institutionerna men även med andra delar av universitetet. En central roll för alumnsamordningen är att samla och hålla kontakt med de som tidigare studerat vid universitet och som idag finns spridda över hela världen. Parallellt med alumnsamordnaren finns även en medarbetare som fokuserar på kommunikation och koordinering för alumnverksamheten bl a genom användandet av ett CRM-system.
Arbetsuppgifter
De huvudsakliga uppgifterna i denna anställning är att samordna alumnarbetet inom universitetet i stort samt initiera och genomföra projekt, evenemang och satsningar riktade till universitetets alumner och nuvarande studenter. I arbetet ingår att genom alumner stötta studenter som vill förstå mer om olika karriärvägar efter studierna t ex genom ett mentorskapsprogram. Du håller kontakten med och stödjer institutionernas alumnkoordinatorer på olika sätt. I arbetet ingår även att medverka i olika informationsaktiviteter till målgrupper både inom och utanför universitetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig med
• akademisk examen
• erfarenhet av arbete med alumnverksamhet eller liknande.
Det är meriterande om du har erfarenhet av
• alumverksamhet vid universitet eller högskola
• mentorskapsprogram, samverkansprojekt
• uppföljning, utvärdering och rapportering
• att planera och ansvara för evenemang, från idé till genomförande och uppföljning.
Du är en person som tar egna initiativ, är resultatinriktad, kan axla ett stort ansvar och har en god samarbetsförmåga. Du har en väl utvecklad servicekänsla och kommunikationsförmåga och har erfarenhet av att samordna frågor och att leda projekt. Du har lätt för att förmedla information och känner dig trygg med att framträda inför små och stora grupper både på svenska och engelska. Du är noggrann, strukturerad och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Du är van att arbeta i Office-paketet. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av gruppledare Marie Nordström, tfn 08-16 37 38, marie.nordstrom@su.se eller alumn@su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.