OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tierp är en kommun med en organisation i rätt storlek för dig som vill ha nära till chef, kollegor, politik och kunder. Här finns utrymme för både personlig utveckling och samverkan i organisationen.
Vår kommun erbjuder varierande boendemiljöer, havsnära natur, historia, kultur och god service. Tierp har Stockholm, Uppsala och Gävle inom pendlingsavstånd och erbjuder också möjlighet att arbeta delvis på distans.
På Arbetsmarknadsenheten möter vi människor i behov av stöd för att få meningsfullhet och närma sig arbetsmarknaden. Individerna får stöd i att stärkas, växa och komma vidare i sin utveckling mot arbete eller studier. Vi utreder arbetsförmåga, jobbar nära företagen där individerna gör praktik och arbetstränar. Vi driver caféer och har ett Servicelag som utför vaktmästartjänster internt i kommunen och de kommunala bolagen samt har ett odlingsområde där vi har gruppverksamhet. All personal inom våra verksamheter har nära samarbete kring individen för att ge bra förutsättningar för individen att nå sina satta mål.
Vi erbjuder en spännande och lärorik arbetsplats där vi lägger stor vikt vid samarbete och utgår alltid från individens behov.
Vår målgrupp är 16 - 65 år med olika erfarenheter och behov. Det förekommer psykisk ohälsa, neuropsykiatriska funktionsvariationer, missbruk och andra särskilda behov att ta hänsyn till.
Våra värderingar är viktiga och tillsammans arbetar vi för att förverkliga våra värdeord: respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro.
ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare kommer du att ansvara för 3 stycken caféer och ett arbetslag med 6 anställda. Det är Café Björken som finns på trygghetsboendet Björken, Höga Berget på Högbergsskolan och Café Tuvan som ligger i kommunhuset.
Caféerna är anpassade arbetsplatser för personer med behov av stöd och/eller handledning i tjänsten. Verksamheten tar emot individer som får göra praktik i caféerna för att skaffa sig erfarenheter. Ditt uppdrag är att bemanna, stödja, planera och organisera. Beställningar, inköp, fakturering, kassahantering och redovisning ingår. I tjänsten ingår även uppdraget Trygghetsvärdinna som innebär att hjälpa pensionärerna på Trygghetsboendet Björken i olika ärenden. Även ordna aktiviteter för dem. Ingen dag är den andra lik och du behöver ofta täcka upp med egen insats för att få caféerna att fungera.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som brinner för att stödja och hjälpa andra att växa och lyckas. Tycker om att planera, organisera och ge service. Är flexibel, tålmodig och har ett gott bemötande. Vi ser gärna att du har goda kunskaper och/eller erfarenheter inom NPF, Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, och psykisk ohälsa.
Utbildning och/eller erfarenhet inom områden är önskvärt.
Livsmedelskunskap och kassaredovisning är meriterande.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Bistånd/IFO Britt-Louise Björklund
0293-21 80 60
Verksamhetschef Individ- och familjeomsorgen Randi Graungaard
0293 21 84 20
Områdeschef Matthew McNeill
0293 21 8166
Verksamhetschef IFO Randi Graungaard
0293-21 84 20
Enhetschef Eva Limmergård
0293-21 81 35
Enhetschef Jenny Hilmersson Olsson
0293-21 81 78
Enhetschef Nima Najafi
0700898196
Enhetschef Arbetsmarknadsenheten Annalena Rudström
0293-21 84 77
Enhetschef Siri Hallstan
0293-218476
Enhetschef Bistånd/IFO Hanna Fontaeus
0293-21 80 60