Samordnare ekonomi till Motorbranschens tekniska gymnasium(MTG)

Samordnare ekonomi till Motorbranschens tekniska gymnasium(MTG)

Arbetsbeskrivning

Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad.

Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, gymnasiesärskola, särvux, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser.

Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
Vår position
Motorbranschens Tekniska Gymnasium (MTG) är en modern fordons- och transportutbildning som utvecklats i samverkan mellan motorbranschen i Göteborg och Göteborgs Stads utbildningsförvaltning. MTG startades 2002 och har sedan dess utbildat fordonstekniker i världsklass. Sedan höstterminen 2014 är vi mycket glada att få ha utverkat vår verksamhet till att utbilda ungdomar inom transportnäringen också. Vuxenutbildningen på MTG har växt de senaste åren och vi utbildar idag yrkesförare mot lastbil, buss samt yrkesutbildningar inom personbil, bilskador, lackering, tungmekstekniker och reservdelsspecialist.

Vad vi söker: samordnare ekonomi
MTG har expanderat och växt i omfattning under senaste året vilket gör att vi nu vill förstärka vår verksamhet. Vi söker nu en samordnare/administratör som arbetar med beställningar, fakturahantering, upphandling mm. Du är självständig och driver processer framåt och har erfarenhet. Du trivs bra att samarbeta med arbetslag och personal med målet så att verksamheten fungerar på bästa sätt. Verksamheten på MTG har ett stort flöde av beställningar som behöver hanteras utanför ramavtal vilket innebär att du ska även fungera som stöd för rektor och skolan att ta fram underlag och förbereda ärenden. För att klara uppdraget så ska du ha en god kommunikativ förmåga.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är både administrativa arbetsuppgifter men även mer kvalificerade ärenden som stöd till rektor och verksamhet. Det handlar bl. a om;
- Hantera all fakturahantering, beställningar och beställningar utifrån stadens regler och ramverk
- Samordna verksamhetens beställningar för att effektivisera resurserna
- Förbereda och planera inför och under pågående läsår inköp, beställningar mm efter verksamhetens behov.
- Verksamhetsstöd vid avtalsskrivande och upphandlingar efter behoven
- Stöd till verksamheten för att ta fram underlag och inköpsförslag för olika behov. Det är en fördel om du har tekniskt intresse eller kunnande.
- Leasingfrågor
- Försäkringsärenden fordon
- Goda kunskaper i att arbeta i Visma Proceedo (Winst) m.fl system som används i Göteborgs stad.


KVALIFIKATIONER
Erfarenhet krävs och att du kan arbeta självständigt och förmåga att ta egna initiativ. Du behöver även ha en god dialog och kommunicera med verksamheten kring rutiner och riktlinjer och vara strukturerad i ditt arbetssätt.

ÖVRIGT
Rekryteringsprocessen startar vecka 2

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024