Samordnare, flera tjänster

Samordnare, flera tjänster

Arbetsbeskrivning

Sociala omsorgsförvaltningen arbetar med stöd- och hjälpinsatser inom funktionshinderområdet. Förvaltningen bedriver gruppbostäder, servicebostäder, daglig verksamhet och sysselsättning samt Personlig assistans och korttid. Förvaltningen ansvarar även för Socialpsykiatrin och boendestöd. Under förvaltningen bedrivs också hälso- och sjukvårdsteamet samt myndighetsutövningen för förvaltningens målgrupp. Utöver detta finns även en rad stödfunktioner till verksamheterna. Till våra verksamhetsområden söker vi nu flera Samordnare.

Sociala omsorgsförvaltningen är beläget i centrala Borås med närhet till både bussar och lunchrestauranger. Du arbetar tillsammans med andra samordnare vars uppgift är att fungera som administrativt stöd till förvaltningens enhetschefer. Du kommer huvudsakligen att stödja enhetschefer inom ett av fyra verksamhetsområden och är organiserad under verksamhetschef.

Tjänsten som samordnare är en omväxlande och central roll vars huvudsakliga syfte är att möjliggöra ett nära ledarskap för enhetschefer i förvaltningen. Så är du en ansvarsfull person som uppskattar variation är detta arbetet för dig!



I arbetet som samordnare arbetar du i team med dina kollegor som ett administrativt stöd till enhetschefer.
Att arbeta som samordnare innebär att du är delaktig i många olika uppgifter såsom personalförsörjning, bemanningsplanering, sjuk- och ledighetshantering, semesterplanering, schemaläggning mm. Dina arbetsuppgifter kan även komma att innefatta viss fakturahantering samt utbildningsadministration. Det kan också bli aktuellt att du arbetar som utbildare/stödperson inom Heroma, VIVA och Agresso. Du kommer att vara en länk mellan olika boenden och enhetschefer, och även mellan fler olika professioner inom förvaltningen.


Vi söker dig med fullgjord gymnasieutbildning. Du har tidigare arbetat i administrativa roller och gärna som chefsstöd. Du har erfarenhet av administrativt arbete i systemen Heroma och Time Care eller liknande personaladministrativa system. Meriterande är om du tidigare arbetat med schemaläggning och optimerad bemanning.

Du har god analytisk förmåga och förväntas kunna arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Som person är du ansvarsfull, utåtriktad, strukturerad och utvecklingsfokuserad. Du har ett flexibelt och serviceinriktat arbetssätt och trivs med att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Eftersom du kommer att vara en länk mellan olika parter samt har daglig kontakt enhetschefer och medarbetare är det viktigt att du har förmågan att skapa goda, tillitsfulla relationer. Då arbetet till stor del innefattar dokumentation och kommunikation med diverse medarbetare i förvaltningen bör du ha goda kunskaper i det svenska språket både vad gäller tal och skrift.


Som anställd i Borås stad erbjuds du bra personalförmåner i form av exempelvis friskvårdbidrag, semesterväxling, fria bad samt möjligheter att delta på vår personalklubb Merkrafts uppskattade aktiviteter och arrangemang. Utöver detta erbjuder vi ett meningsfullt jobb där du får göra skillnad var dag.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2021
  • Ansök senast: 6 juni 2021

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


Avfallshandläggare, vikarie

Avfallshandläggare, vikarie

25 november 2024

18 november 2024

22 oktober 2024