OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ragunda kommun är belägen i den östra delen av Jämtland - mellan hav och fjäll, mittemellan Östersund och Sundsvall. Vildhussens verk med Döda fallet samt den thailändska paviljongen i Utanede är några av våra kända turistattraktioner. I kommunen bor ungefär 5 500 personer, koncentrerade kring tre tätorter. Avståndet till beslutsfattare och samhällsservice är kort och köer drabbar oss sällan. Kommunen är själv en av de största arbetsgivarna med ca 500 arbetstillfällen. Hållbarhet har blivit vår ledstjärna i arbetet med att omvandla FNs globala mål till Ragundas lokala mål. Läs mer om oss på www.ragunda.se
ARBETSUPPGIFTER
Ragunda kommun söker en vikarie 100% till tjänsten som upphandlare.
Vi söker en engagerad medarbetare som vill vara delaktig i kommunens förändringsarbete och vara drivande i arbetet med att bygga upp kommunens upphandlings- och inköpsfunktion.
Arbetsuppgifter
Du kommer att fungera som samordnare/projektledare i utvecklingsarbetet med upphandling och inköp. Fokus i processen är en hållbar offentlig upphandling kopplat till FN:s 17 globala mål.
Som samordnare för upphandling och inköp kommer du även att arbeta med analyser och strategier inför upphandling, genomföra upphandlingar samt förvalta ingångna avtal. I tjänsten ingår uppföljning och internkontroll. Du fungerar som upphandlings- och avtalsstöd för hela kommunens organisation.
Samtliga kommuner i Jämtlands län samarbetar inom upphandling via ett gemensamt upphandlingskontor. Upphandlingskontoret i Östersund upphandlar flera av våra ramavtal. Varor, tjänster och entreprenader som Ragunda kommun har ett unikt behov av upphandlar kommunen oftast själv. Du kommer att fungera som kontaktperson mellan Ragunda kommun och Upphandlingskontoret.
KVALIFIKATIONER
Du har relevant akademisk utbildning eller annan likvärdig eftergymnasial utbildning inriktad mot inköp/upphandling, alternativt motsvarande kunskaper genom arbetserfarenhet.
Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift är ett krav liksom goda kunskaper i Microsoft Word och Excel.
Vi värdesätter god kommunikationsförmåga, initiativförmåga och flexibilitet.
Erfarenhet av arbete med upphandlingar enligt LOU/LUF i elektroniska upphandlingssystem är meriterande.
I din roll som upphandlingssamordnare arbetar du självständigt, är noggrann, strukturerad och utåtriktad. Du trivs när du får arbeta med flera parallella projekt och tilltalas av möjligheten att göra skillnad. Vidare har du god analytisk förmåga, är beslutsam och förtroendeingivande.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Ragunda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.