OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en samordnare som vill vara med och leda en av vår verksamhet i Stockholm privat utförare inom äldreomsorg.
Vem trivs hos oss?
Hos oss blir du en del av en innovativ, lösningsfokuserad och kreativ kultur som uppmuntrar nya arbetssätt.
Våra medarbetare ger ledarskapet ett gott betyg och de flesta känner sig delaktiga i hur verksamheten styrs.
Vi erbjuder dig ett stimulerande uppdrag i en verksamhet som hela tiden utvecklas för att på bästa sätt kunna möta behov nu och på sikt.
Hos oss erbjuds du en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att utvecklas och ta eget ansvar.
Som stöd har du goda kollegor, och bra arbetsplats.
Om tjänsten
Samordnare leder, planerar, organiserar och utformar verksamheten utifrån uppsatta mål inom fastställda ekonomiska ramar. Uppdraget har sin utgångspunkt i Stockholm kommuns värderingar samt äldreomsorgens nationella värdegrund.
Du kommer att ha ekonomi, verksamhetsarbetsmiljö- och personalansvar. Uppdraget avser hemtjänst.
Som samordnare är du direkt underställd enhetschef och ingår i ledningsgruppen för insatser ordinärt boende och har ett ansvar för att skapa goda förutsättningar för samverkan inom hela verksamhetsområdet.
Ditt team är nyckel till framgång, där din roll till stor del består av att planera, genomföra, följa upp och utveckla.
För att lyckas i rollen är ditt ledarskap operativt och verksamhetsnära.
Du behöver vara ett föredöme för ett gott bemötande och leda personalen till en god kultur med ett personcentrerat förhållningssätt där våra kunder är alltid i centrum.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- att säkerställa att verksamheten håller en hög och jämn kvalitet
- ge stöd och handledning till medarbetarna
- regelbundet följa upp våra mål och åtaganden
- arbeta med löpande utveckling av enheten tillsammans med verksamhetschefen.
Vem är du?
Du har eftergymnasial utbildning inom relevanta yrkesområden så som hälso- och sjukvård, vård och omsorg.
För rollen behöver du ha erfarenhet från arbetsledande roll inom äldreomsorg samt av samverkan med myndigheter, primärvård och interna funktioner och har goda insikter i hemtjänstens arbetsprocesser, socialtjänstlagen och annan för verksamheten relevant lagstiftning.
Du har tidigare jobbat med schemaläggning, rekrytering, personalplanering och insatsplanering och har goda kunskaper i systematiskt arbetsmiljöarbete, samt kunskaper i att hantera ekonomiska underlag, attestera fakturor och debiteringsunderlag.
Det är meriterande med systemkunskap specifikt Carefox och Paraply.
För att lyckas i detta uppdrag behöver du vara flexibel och ha förmågan att snabbt anpassa till nya omständigheter och ta initiativ för att nå gemensamma mål.
Du är lyhörd och mån om att utveckla samverkan med de parter som finns runt våra brukare.
Du har ett coachande förhållningssätt gentemot dina medarbetare och entusiasmerar dem att tillsammans med dig nå förväntade resultat - allt med brukarnas bästa i fokus.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Välkommen med din ansökan
Vill du bli en av våra nya samordnare är du välkommen med din ansökan.
Har du några frågor? Kontakta oss via mejl.
Vi som arbetar här har alltid individen i fokus och samverkar för att uppnå bästa resultat. Som medarbetare hos oss gör du en viktig insats för samhället – och dina medmänniskor.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.