Samordnare för inköp och lokalfrågor

Samordnare för inköp och lokalfrågor

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Högskolan för scen och musik (HSM) finns i huset Artisten i centrala Göteborg och ingår i den Konstnärliga fakulteten vid Göteborgs universitet. Institutionen utbildar musiker i flera genrer, komponister, lärare i musik, dans och teater, musikalartister, operasångare och skådespelare och har drygt 600 studenter. Högskolan för scen och musik bedriver även utvecklingsarbete, forskarutbildning och forskning samt har en omfattande utåtriktad verksamhet. Institutionen har närmare 200 anställda.

Under kommande år sker ett nybyggnadsprojekt där den konstnärliga fakulteten gemensamt flyttar in i ett nybyggt hus placerat där Artisten står idag. Detta innebär att Högskolan för scen och musik under en period flyttar ut sin verksamhet i andra lokaler vilket innebär en del nya förutsättningar t.ex att vi kommer ha 4 olika hyresvärdar.
Mer information om detta finns att läsa här: https://www.gu.se/konst/om-oss/konstnarliga-fakultetens-nya-hus

Arbetsuppgifter 
I arbetet som samordnare ingår att vara kontaktperson för lokalfrågor. Du är institutionens länk gentemot hyresvärdar, lokalvård, fakultet och campusservice och kommunicerar med övrig personal gällande ärenden som rör fastighets-, lokalvårds- och miljöfrågor. Du deltar också̊ själv i det dagliga praktiska arbetet. Du ansvarar för inköp av IT, teknik, inredning och övrigt förbrukningsmaterial. Du ansvarar för iordningställande av kontorsarbetsplatser och ser till att inredning och andra inventarier i verksamhetens förråd och gemensamma utrymmen hålls i ordning.

Du är den som kan våra lokaler och vet hur de används. Du kommer att vara den samordnande länken mellan bland annat utbildningsföreträdare, lokalbokare, administrationen, campus och fakultetskansliet när det gäller hur våra lokaler används

Du hanterar lokalförfrågningar för event och samverkan för Högskolan för scen och musik.

Du tar fram avtal, fakturaunderlag och följer upp budget tillsammans med administrativ chef.  

I rollen som samordnare är du i daglig kontakt med många personer, deltar i flera återkommande mötesfora och samarbetar i hög utsträckning med övrig personal och studenter, ofta i en samordnande funktion.

Arbetet kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet och förmåga att självständigt lösa arbetsuppgifter på ett strukturerat och serviceinriktat sätt. Du är van att själv ta ansvar för att prioritera och planera i ditt arbete.

Kvalifikationer 
Du skall ha:

Erfarenhet av lokalfrågor och fastighetsskötsel
Erfarenhet av samordnande arbetsuppgifter
Erfarenhet av administrativt arbete
Erfarenhet av inköp

Arbetet kräver god samarbetsförmåga, förmåga att planera och strukturera ditt arbete samt god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på både svenska och engelska.

Meriterande:

Vi ser gärna att du har:

Erfarenhet av avtalsskrivning
Du har kunskap kring systematiskt brandskyddsarbete och säkerhet.

Sista ansökningsdag är den 22 juni. Vi avser att hålla intervjuer den 28 och 29 juni.  

Anställning 
Tidsbegränsad anställning, vikariat, 2 år.

Omfattning: 80-100% av heltid. 

Tillträde: 2022-09-01 eller enligt överenskommelse

Placering: Högskolan för scen och musik

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen och/eller anställningsförfarandet är du välkommen att kontakta:

Josefine Rehbinder, personalhandläggare. Tfn: 031-786 4910. Email: josefine.rehbinder@gu.se

Info HSM: www.gu.se/scen-musik

Fackliga organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

 

Ansökan 
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-06-22


Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2022
  • Ansök senast: 22 juni 2022

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


25 november 2024

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024