Samordnare för inköp och upphandling

Samordnare för inköp och upphandling

Arbetsbeskrivning

Ragunda kommun är belägen i den östra delen av Jämtland - mellan hav och fjäll, mittemellan Östersund och Sundsvall. Vildhussens verk med Döda fallet samt den thailändska paviljongen i Utanede är några av våra kända turistattraktioner. I kommunen bor ungefär 5 500 personer, koncentrerade kring tre tätorter. Avståndet till beslutsfattare och samhällsservice är kort och köer drabbar oss sällan. Kommunen är själv en av de största arbetsgivarna med ca 500 arbetstillfällen. Hållbarhet har blivit vår ledstjärna i arbetet med att omvandla FNs globala mål till Ragundas lokala mål. Läs mer om oss på www.ragunda.se



ARBETSUPPGIFTER
Ragunda kommun söker en engagerad medarbetare som vill vara delaktig i kommunens förändringsarbete och vara drivande i arbetet med att bygga upp kommunens upphandlings- och inköpsfunktion.

Du kommer att fungera som samordnare/projektledare i utvecklingsarbetet med upphandling och inköp. Fokus i processen är en hållbar offentlig upphandling kopplat till FN:s 17 globala mål.

Som samordnare för upphandling och inköp kommer du även att arbeta med analyser och strategier inför upphandling, genomföra upphandlingar samt förvalta ingångna avtal. I tjänsten ingår uppföljning och internkontroll. Du fungerar som upphandlings- och avtalsstöd för hela kommunens organisation.

Samtliga kommuner i Jämtlands län samarbetar inom upphandling via ett gemensamt upphandlingskontor. Upphandlingskontoret i Östersund upphandlar flera av våra ramavtal. Varor, tjänster och entreprenader som Ragunda kommun har ett unikt behov av upphandlar kommunen oftast själv. Du kommer att fungera som kontaktperson mellan Ragunda kommun och Upphandlingskontoret.


KVALIFIKATIONER
Du har relevant akademisk utbildning eller annan likvärdig eftergymnasial utbildning inriktad mot inköp/upphandling, alternativt motsvarande kunskaper genom arbetserfarenhet.

Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift är ett krav liksom goda kunskaper i Microsoft Word och Excel.

Erfarenhet av arbete med upphandlingar enligt LOU/LUF i elektroniska upphandlingssystem är meriterande.

Vi värdesätter god kommunikationsförmåga, initiativförmåga och flexibilitet.


I din roll som upphandlingssamordnare arbetar du självständigt, är noggrann, strukturerad och utåtriktad. Du trivs när du får arbeta med flera parallella projekt och tilltalas av möjligheten att göra skillnad. Vidare har du god analytisk förmåga, är beslutsam och förtroendeingivande.
Som samordnare för upphandling kan du arbeta enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Du har även förmågan att tala tydligt samt utstrålar trovärdighet och självförtroende. Du har förmågan att hålla presentation, föreläsningar och utbildningar och anpassa dessa efter målgruppens behov och återkoppling.




ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Ragunda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ragunda kommun, Kommunledning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

23 december 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024