OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.
Nu utvecklar vi Kontakt Simrishamn som ska starta i april 2017.
Kommunens verksamhet ska präglas av medborgarfokus, stark servicekänsla och gott bemötande. Alla som söker kontakt med kommunen ska få snabb respons. Det ska bli "en väg in" i kommunen med målet att frågor ska kunna besvaras och rätt vägledning ges redan vid medborgarens första kontakt. Därför utvecklar vi nu Kontakt Simrishamn. Det ska vara lätt att få kontakt och att få hjälp. Samordnaren får en central och viktig roll i den nya verksamheten.
ARBETSUPPGIFTER
Ditt arbete kommer att innebära daglig kontakt med simrishamnare via telefon, besök och digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar vägledning och rådgivning i ärende inom kommunens olika ansvarsområden. Det kan också vara att ta emot felanmälan, klagomål och synpunkter och svara på allmänna frågor om Simrishamns kommun. Alla ärenden loggas i ett ärendehanteringssystem och kräver att du kan tala i telefon och hantera flera olika IT-stöd samtidigt. Det förekommer också viss handläggning. Du blir en av totalt sex medarbetare i Kontakt Simrishamn.
Du kommer i rollen som samordnare ha ett ansvar för att leda det dagliga arbetet, uppföljning och redovisning till förvaltningarna, uppföljning av kontaktcentrets arbete utifrån medborgarnytta och kundnöjdhet och att utveckla verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Högskoleexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
Erfarenhet från kontaktcenterverksamhet eller liknande.
Intresse för IT som möjliggörare.
Vi söker dig som är skicklig på att ge god service och alltid sätter våra invånare i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör samt att du visar omdöme i ditt professionella agerande. Du är väl medveten om hur du i tal och skrift kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen.
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, du är lyhörd och löser konflikter på ett konstruktivt vis. Du har en positiv inställning till ditt arbete och kan strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter för att vara så effektiv som möjligt.
Då Kontakt Simrishamn blir en ny verksamhet, är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du ska tycka om att arbeta på en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete och förblir motiverad även om du stöter på hinder. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.
Andra rekryteringsföretag undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kanslichef Christian Björkqvist
0414-819107
Projektledare Anna Jakobsson
0414-819157