Samordnare för kvalitets- och verksamhetsutveckling

Arbetsbeskrivning

Ser du dig som en bra projektledare? Vill du vara med och driva utvecklingsprojekt och samordna kvalitetsfrågor? Nu har du möjlighet att bidra till verksamhetsutveckling på avdelningen för register och statistik.

På avdelningen för register och statistik arbetar vi med insamling av hälsodata, socialtjänstdata och data om dödsorsaker och framställer  statistiska register. Vi ansvarar för den officiella statistiken för hälsa, vård och omsorg och tar fram annan statistik till olika intressenter som beslutsfattare på olika nivåer, journalister och allmänheten. Vi lämnar ut data till forskare och andra myndigheter. Vi har ett stort engagemang och ett högt utvecklingstempo i vårt strategiska arbete på avdelningen med många spännande uppdrag.

Om tjänsten
Tjänstens huvuduppgifter handlar om att arbeta med avdelningens frågor rörande kvalitetsutveckling och verksamhetsutveckling samt att vara aktiv inom myndighetens nätverk kring dessa frågor. Tillsammans med avdelningens enheter kommer du att vara drivande i att utveckla avdelningens verksamhet. Du kommer att samordna kvalitets- och utvecklingsarbetet på avdelningen genom att till exempel hålla workshops, kartlägga och utveckla olika arbetssätt, hantera förbättringsförslag  och avvikelser, samt ansvara för arbetet med årsredovisningen på avdelningen. Du kommer även arbeta med att utveckla informationsöverföringen mellan avdelningens enheter och behöver därför ha intresse för kommunikationsfrågor.


I rollen ingår också att samordna arbetet med att uppdatera, kvalitetssäkra och förvalta styrande dokument samt stödja och samordna avdelningens arbete i framtagningen av årsredovisning. Du kommer även samordna hanteringen av resultat från interna och externa revisioner som berör avdelningen. Tjänsten är placerad i avdelningschefens stödfunktion och kan även innehålla andra typer av stödjande uppgifter till avdelningen.

Jag som blir din chef heter Mona Heurgren. Min enhet är en fokuserad, kompetent och driven grupp som alla bidrar till en varm och inbjudande arbetsplats. Vi tycker det är viktigt att dela med oss av kunskaper, att inkludera varandra och att vara öppna. Genom dialog och respekt skapar vi goda förutsättningar för personlig utveckling. Som chef leder jag via ett lättrörligt arbetssätt med en hög grad av tillit. Det innebär att jag löpande skapar de förutsättningar som krävs för att du och din kollegor ska kunna genomföra era uppdrag. 

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Socialstyrelsen är det viktigt att du har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har lätt för att arbeta självständigt, är lösningsorienterad och tar egna initiativ. Du sätter upp mål och åstadkommer resultat i ditt arbete. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang och har lätt för att skapa nya relationer. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som har:


• högskoleutbildning som myndigheten finner relevant för tjänsten
• relevant erfarenhet av att leda och samordna kvalitetsutvecklingsarbete
• aktuell erfarenhet av processledning eller projektledning
• god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska 

Det är meriterande om du har erfarenhet av:


• och intresse för kommunikationsfrågor
• arbete enligt en ISO-standard för kvalitet
• erfarenhet av arbete med att ta fram och implementera en verksamhetsstrategi
• tjänstedesign
• arbete i kunskapsintensiva organisationer exempelvis myndighet
• arbete med hälso- och sjukvård, tandvård eller socialtjänstfrågor.

Bra att veta
Anställningen är ett vikariat på sex månader med chans till förlängning. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm, men har möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar dagar i veckan. Din tjänstetitel blir Utredare Kvalsamordnare och din placering är på Avdelningen för register och statistik enheten Avdelningsledningens stödfunktion.

För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor.  Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi behöver inte något personligt brev.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta avdelningschef Mona Heurgren på mona.heurgren@socialstyrelsen.se Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Evelyn Fjellsdotter på evelyn.fjellsdotter@socialstyrelsen.se. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Pablo Canales för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

Har du skyddad identitet? Kontakta angiven personalspecialist ovan.

Välkommen med din ansökan senast den 4 oktober 2023.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2023
  • Ansök senast: 4 oktober 2023

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

21 november 2024

Laboratorieassistent

Laboratorieassistent

20 november 2024

Laboratorieassistent

Laboratorieassistent

18 november 2024